Search

کار دانشجویی در کشور بلژیک - مهاجرت به بلژیک

ما در این مقاله به کار دانشجویی در کشور بلژیک و نحوه یافتن آن، میپردازیم. یکی از دغدغه های اصلی عموم متقاضیان برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر، دغدغه های مالی می باشد. برای پوشش هزینه های دانشجویی، بطور کلی می توان سه راه را نام برد. اولین مورد این است که خود دانشجو، هزینه خود را پوشش دهد. به این کار سلف فاند نیز میگویند. مورد دوم، دریافت بورسیه از دانشگاه مقصد است. همانطور که در مطلب بورسیه تحصیلی در هلند به آن اشاره شد، کشورهای مختلف (مخصوصا کشور هلند) بورسیه های متنوعی دارند که بخشی یا تمام هزینه های دانشجو را با توجه به شرایط وی، تحت پوشش قرار میدهند.

مورد آخر نیز کار دانشجویی در هنگام تحصیل است. ما در مقاله کار دانشجویی در مجارستان گفتیم که هر کشوری برای میزان و نوع کاری که دانشجو در طول تحصیل میکند، محدودیت هایی اعمال میکند. این محدودیت ها نیز در زمان های مختلف متغیر است. برای مثال، عموما در طول تعطیلات اجازه کار کردن برای دانشجویان، بیشتر بوده و در طول سال تحصیلی کمتر است. ما در این مقاله به بررسی کار دانشجویی در بلژیک می پردازیم.

فهرست مقاله

کار دانشجویی در بلژیک

یکی از محدودیت هایی که عموم کشورها در زمینه میزان کار دانشجویی برای دانشجویان اعمال میکنند، مرتبط با کشور محل زندگی دانشجو میباشد. به این معنی که عموم کشورها برای کار کردن دانشجویان داخلی خود، محدودیت های متفاوتی نسبت به دانشجویان بین المللی دارند. در این زمینه نیز بلژیک بین دانشجویان کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سایر کشورها، تمایز قائل میشود. دانشجویان یکی از کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس حق دارند در طول سال تحت شرایط مشابه دانشجویان بلژیکی، کار کنند.

کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا عبارتند از: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، جمهوری اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و بریتانیا.

حال سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که اگر دانشجویی از کشور دیگری قصد تحصیل در بلژیک را داشته باشد، نمیتواند کار کند؟ در ادامه مقاله کار دانشجویی در بلژیک، به بررسی پاسخ به این پرسش ها خواهیم پرداخت.

آیا میتوانم در طول تحصیل در بلژیک، مشغول به کار شویم؟

قطعا جواب سوال فوق، مثبت است. همه دانشجویان اجازه دارند که در هنگام تحصیل در بلژیک مشغول ب کار پاره وقت شوند. حال میزان و نحوه کار کردن متفاوت است. برای دانشجویان بین المللی (بجز کشورهای منطقه اقتصادی اروپا)، در طول تحصیل و در طول تعطیلات، میزان کار کردن متفاوت است. در طول تعطیلات رسمی دانشجویان میتوانند بدون مجوز کار در بلژیک، به کار دانشجویی بپردازند. همچنین در طول تحصیل نیز میتوانند با دریافت مجوز کار دانشجویی، مشغول به کار شوند. پس از دریافت این مجوز، یک دانشجو حق دارد که به میزان حداکثر 20 ساعت در هفته کار کند. قطعا با این میزان کار، بخش زیادی از هزینه های دانشجویی، پوشش داده شده و میزان دغدغه های دانشجو، کاهش می یابد.

مجوز کار باید از اداره استانی مهاجرت اقتصادی (برای منطقه فلاندر در شمال بلژیک)، از FOREM  (برای والونیا) یا از وزارت منطقه پایتخت بروکسل (برای بروکسل) درخواست شود. خوب است که پیش از مهاجرت به کشور بلژیک، نسبت به جغرافیای این کشور اطلاعاتی کسب نمایید. شما میتوانید با مطالعه مقاله جغرافیای کشور بلژیک، اطلاعات کاملی در این خصوص کسب نمایید.

کار دانشجویی در بلژیک مهاجرت به بلژیک موسسه آوید

چگونه کار دانشجویی در بلژیک پیدا کنیم؟

راه های مختلفی در کشورهای مختلف برای یافتن کار دانشجویی وجود دارد. در برخی از کشورها، دفاتر مشاغل در دانشگاه وجود دارد. همچنین سازمان هایی برای یافتن کار دانشجویی وجود دارد. در کشور بلژیک می توان گفت که اصلی ترین راه برای پیدا کردن کار دانشجویی، خود دانشگاه است. کارهای دانشجویی فراوان توسط دانشگاه ها معرفی می شوند که شما میتوانید با مراجعه به تابلوی اعلانات دانشگاه و یا با تماس به بخش خدمات اجتماعی دانشگاه خود، از آنها اطلاع یابید. همچنین در کشور بلژیک، آژانس هایی وجود دارند که به معرفی کار پاره وقت می پردازند. این آژانس ها اغلب کارهای دانشجویی خوبی پیشنهاد میکنند. همچنین شما میتوانید با ساخت اکانت لینکدین و افزودن رزومه خود در آن، به کارفرمایانی که در این شبکه اجتماعی به دنبال کارمند هستند، خودتان را معرفی نمایید. شما با این کار میتوانید شانس خود در یافتن شغلی مناسب را بیشتر نمایید.

کار دانشجویی در بلژیک – سخن پایانی

در این مطلب ما به بررسی نحوه و شرایط کار دانشجویی در کشور بلژیک پرداختیم. همچنین راه های پیدا کردن شغل دانشجویی را بیان نمودیم. اگر قصد مهاجرت به بلژیک را دارید، کافیست با موسسه آوید همراه شوید تا از آخرین فرصت های شغلی و همچنین بورسیه های موجود، آگاهی یابید. شما میتوانید با همراهی ما، بهترین و سریع ترین راه مهاجرت را انتخاب نموده و در مسیر تحصیل در کشور بلژیک، کمترین سختی را متحمل گردید. در ضمن خوب است که پیش از انتخاب مهاجرت به این کشور، از شرایط آب و هوایی این کشور آگاهی یابید. ما در مقاله مقایسه بلژیک با ایران، بسیاری از شاخص های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و ... را مقایسه نمودیم که شما میتوانید با مراجعه به آن مقاله، تصویری دقیق نسبت به شرایط زندگی و تحصیل در کشور بلژیک کسب نمایید. همچنین شما میتوانید با مراجعه به مقاله دانشگاه های کشور بلژیک، اطلاعات کاملی در مورد دانشگاه های مختلف این کشور، کسب کنید.

مهاجرت به بلژیک را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و اقتصادی بسیار قوی و جاذبه های گردشگری متنوع اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به بلژیک را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید به عنوان متخصص امور مهاجرتی، در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها