Search
Search
Close this search box.

کار دانشجویی در کانادا

کشور کانادا اگر چه یکی از بالاترین متوسط درآمد در جهان را دارد لیکن، یکی از گران ترین مکان ها برای زندگی در جهان رتبه بندی می شود. به همین دلیل یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان تحصیل در کانادا، امرار معاش آنها در سالهای حین تحصیل است. طبیعتاً این دسته از افراد فرصت زیادی برای کار کردن نخواهند داشت و به دنبال آن دستمزد چشمگیری انتظار نمی رود. اما در هر حال نیازمند کاری هستند که با درآمد آن بتوانند از پس هزینه های زندگی در کانادا برآیند. ما در این مقاله به بررسی شرایط کار دانشجویی در کانادا می‌پردازیم. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به مقاله اقتصاد کانادا نسبت به شرایط اقتصادی این کشور، اطلاعات کاملی کسب نمایید.

فهرست مقاله

مقدمه

قوانین کشور کانادا به گونه ای است که دانشجویان بین المللی فقط در حین تحصیل میتوانند مشغول به کار باشند و این قوانین فقط از دانشجویانی پشتیبانی میکند که به صورت تمام وقت در دانشگاه یا موسساتی که تحصیل در آن منتج به دریافت گواهینامه یا دیپلم میشود ثبت نام کرده باشند و در مجموع هفته ای ۲۰ ساعت میتوانند به کار بپردازند. اما از زمان همه گیری کرونا کشور کانادا برای حمایت از دانشجویان بین المللی این ساعت را افزایش داده است و دانشجویان میتوانند بدون محدودیت کار کنند.

کار دانشجویی در کشور کانادا

از کجا شروع کنیم؟

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا به منظور تحصیل را دارند، برای کار دانشجویی در کانادا نیاز به اخذ مجوز جداگانه ای ندارند. آنها با در دست داشتن ویزای دانشجویی میتوانند اقدام به این کار کنند. اما بسیار ضروری است که در مرز کانادا افسر مهاجرت را از نیت خود مبنی بر کار حین تحصیل مطلع کنند تا آنها مجوز تحصیل متقاضی را با ” ممکن است استخدام شود” یا ” ممکن است کار کند” علامت گذاری کنند.

برای اینکه مطمئن شوید شغل مورد علاقه خود را به دست خواهید آورد؛ بهتر است قبل از مصاحبه با مدیر یا مسئول استخدام اقداماتی را انجام دهید؛

۱- تهیه رزومه به همراه متنی که در آن دلایل خود را از انتخاب این شغل ذکر نموده اید و همچنین توانمندیهای خود و اینکه چرا واجد شرایط کار در آن موقعیت بخصوص هستید. این به شما فرصتی میدهد تا وضعیت ویزای خود را توضیح دهید . برای آگاهی از نحوه نوشتن رزومه کاری اینجا را کلیک کنید.

۲- چه در دانشگاه و مدرسه و چه خارج از آن با هر کس ملاقات میکنید در مورد اهداف کاری خود صحبت کنید. گاهی این صحبتها منجر به ایده های خوبی از جانب آنها خواهد شد.

۳- برای یافتن شغل از جستجوی اینترنتی غافل نشوید که طیف وسیعی از فرصتها را در بسیاری از بخشها معرفی میکند.

۴- از آنجاییکه بسیاری از موقعیت ها و مشاغل نیاز به تجربه در این زمینه دارند؛ اگر شرکتی وجود دارد که به دنبال آن هستید و فرصت های کارآموزی یا داوطلبانه دارد، استفاده از آن برای شما مفید خواهد بود. شرکت ها دوست دارند متقاضیانی را با تجربه کارآموزی و داوطلب ببینند.

۵- برای مقبول افتادن بهتر است به نحوه لباس پوشیدن و رفتار افراد در شرکت یا محل کار توجه کنید و علاوه بر رعایت آن سعی کنید وقت شناس باشید و این را پیش از استخدام در دفعاتی که برای در خواست یا مصاحبه به آنجا رجوع میکنید و در حین کار به اثبات برسانید.

کار دانشجویی در کانادا

قوانین مهاجرت کانادا در خصوص کار دانشجویی

اگر واجد شرایط کار در طول تحصیل هستید؛ قوانین مهاجرت کانادا سه نوع کار را برای دانشجویان بین المللی مجاز می کند:

کار در محوطه دانشگاه

دانشجویان بین المللی با مجوزهای تحصیلی معتبر حاوی عبارات «ممکن است کار را بپذیرند» یا «ممکن است کار کند» که به صورت تمام وقت ثبت نام کرده اند، اجازه دارند بدون مجوز کار در هر مرکز کاری واقع در محدوده دانشگاه مشغول به کار شوند.

اگر وضعیت دانشجویی شما به پاره وقت تغییر کرد، باید فوراً کار را متوقف کنید . اگر در آخرین ترم تحصیلی خود وضعیت ثبت نام پاره وقت داشته باشید، همچنان واجد شرایط کار هستید.

لطفاً توجه داشته باشید: اگر به عنوان دستیار آموزشی یا پژوهشی کار می کنید و کار شما کاملاً با کمک هزینه تحقیقاتی مرتبط است، می توانید در یک کتابخانه، بیمارستان یا مرکز تحقیقاتی مرتبط با دانشگاه در داخل یا خارج از دانشگاه کار کنید.

کار خارج از محوطه دانشگاه

شما همانطور که مجازید داخل محوطه دانشگاه مشغول به کار شوید مجازید در هر جای کانادا خارج از دانشگاه نیز کار کنید. شرایط و ضوابط آن نیز اعم از نیاز یا عدم نیاز به مجوز کار حین تحصیل و تحصیل به صورت تمام وقت در مورد کار خارج از دانشگاه نیز اعمال میشود.

اشتغال به کار تعاونی

طبق قوانین دولت کانادا، دانشجویان بین المللی میتوانند در برنامه های تعاونی شرکت کنند به شرط آنکه در حال گذراندن زبان انگلیسی یا فرانسه به عنوان زبان دوم یا آماده شدن برای گذراندن دوره تحصیلی دیگر نباشید. این برنامه ها دارای مزایای متعددی است؛ از آن جمله شما برای کارتان به عنوان دانشجوی تعاونی دستمزد دریافت می کنید. می توانید با کارفرمایان ارتباطات ارزشمندی برقرار کنید. همچنین قادر خواهید بود در مورد حرفه بالقوه خود بیشتر بدانید و بفهمید که آیا آن را دوست دارید یا نه و همینطور در حین کار تعاونی مهارت های فوق العاده ای در زمینه مصاحبه و رزومه سازی به دست می آورید. کار تعاونی البته معایبی نیز دارد که برای آگاهی از آنها اینجا را کلیک کنید.

مشاغل ممکن برای دانشجویان بین المللی

شما میتوانید بسته به توان و علاقه خود مشاغل مختلفی را در کشور کانادا انتخاب کنید؛ اعم از مشاغل خدماتی مثل انواع کار در حیطه صنایع غذایی از جمله آشپزی، دستیار آشپز، کار در آشپزخانه، کارگر خدمات غذایی، متصدی پیشخوان غذا و توزیع کننده غذا که دانشجو میتواند هم در محوطه دانشگاه و هم خارج از آن مشغول به این کارها شود. همینطور بعنوان خدمتکار خانه، دستیار مراقبت از بیمار، نگهداری از کودک و سالمند، نگهبان پاره وقت، معلم خصوصی، دستیار معلم، راننده سواری، منشی و خدمات مشتری که در خارج از دانشگاه میتواند به کار مشغول شود. البته برای دانشجویانی که کار در حوزه بازاریابی را می پسندند مدیریت جذب دانشجوی بین المللی، مشاور دانشجویان بین المللی و دانشیار مشاوره دانشجوی بین المللی نیز یک گزینه دیگر است .

مهاجرت به کشور کانادا

نتیجه گیری کار دانشجویی در کانادا

از آنجایی که کشور کانادا یک کشور پهناور با پتانسیل های فراوان طبیعی و انسانی، از جمعیت محدودی برخوردار است ؛ لذا این کشور برای تحقق بخشیدن به چشم اندازهای اقتصادی خود مخصوصا با شیوع بیماری کرونا به نیروی کار بیشتری نیازمند است که سیاست مسئولین کانادا در تامین برخی از این نیازها برای بکارگیری مهاجرین بالاخص دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. لذا در مورد پیدا کردن کار جای هیچگونه نگرانی نیست در عین حال که برای آگاهی از نیازهای کانادا مطالعه جغرافیای کانادا و آب و هوای کانادا بی تاثیر نیست.

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

در حالی که جهان با ناامیدی به رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا نگاه می کند، برخی از مهاجران به دنبال مکانی برای شروع زندگی جدید هستند. این امر کانادا را در صحنه جهانی به عنوان مکانی جایگزین برای جستجوی به اصطلاح رویای آمریکایی قرار داده است. کانادا کشوری با اقتصاد قدرتمند و دانشگاه های فراوان بوده که موقعیت های شغلی بسیاری دارد. اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها