Search
Search
Close this search box.

ویزای دانشجویی هلند - نحوه و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی هلند

یکی از اقسام مهاجرت که اتفاقا مراحل اخذ ویزای ساده تری را همراه دارد، مهاجرت تحصیلی است. برای این منظور وجود گزینه های متعدد برای ادامه تحصیل که شرایط خوب تا عالی را در کارنامه خود دارند؛ علاوه بر مطالعه مقالات دانشگاههای معتبر در کشورهای مختلف، شرایط اخذ ویزا، اقامت دانشجویی و کار دانشجویی است که می‌تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه کمک کند. بنابراین بعد از اینکه با مطالعه مقاله دانشگاههای هلند و  وضعیت بازار کار هلند تصمیم به تحصیل در یکی از دانشگاههای هلند را گرفتید؛ اقدام بعدی، گذراندن مراحل برای اخذ ویزای دانشجویی هلند می‌باشد. از این رو ما در این مقاله به تشریح مبحث ویزای دانشجویی هلند – نحوه و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی هلند می پردازیم. اگر قصد مهاجرت دارید و مشکل سربازی دارید، می توانید ابتدا با تکمیل فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را بصورت رایگان برای مهاجرت به کشورهای مورد نظر، موردارزیابی قرار دهید.

فهرست مقاله

مقدمه ویزای دانشجویی هلند

محیط امن و چند فرهنگی با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه که توسط هلند ارائه شده است، این کشور را به مقصدی فوق العاده جذاب برای تحصیل شما در خارج از کشور تبدیل می کند.هلند یکی از اولین کشورهایی است که برنامه های تحصیلی بین المللی را ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین به دلیل سبک تدریس مبتکرانه و بسیار ساده خود که سالانه ده ها هزار دانشجوی بین المللی را در سراسر جهان جذب می کند، شناخته شده است.

ویزای دانشجویی هلند

برخی از بهترین دانشگاه های هلند

شما در ادامه لیستی از برترین دانشگاه های کشور هلند را مشاهده میکنید که می‌توانید با کلیک بر روی هر کدام، به مقاله ای کامل در خصوص همان دانشگاه، دسترسی داشته باشید:

ویزای دانشجویی در مقابل اجازه اقامت در هلند

اگر قصد دارید 90 روز یا کمتر در هلند تحصیل کنید، ویزای اقامت کوتاه یا ویزای شینگن لازم است و اگر قصد دارید بیش از 90 روز در هلند تحصیل کنید، ویزای ورود (MVV) و اجازه اقامت (VVR) مورد نیاز است. درست مانند ویزای اقامت کوتاه مدت، MVV فقط برای 90 روز معتبر است و باید درخواست VVR را دنبال کنید.

زمان و مکان درخواست ویزای تحصیلی (MVV)

پس از آنکه دانشگاه مورد نظر خود را در هلند انتخاب کردید؛ باید در قدم اول برای پذیرش خود از آن دانشگاه اقدام کنید و نامه پذیرش خود را دریافت کنید. پس از آن برای دریافت ویزا، دانشگاه با شما تماس می‌گیرد و پروسه درخواست را شروع میکند. اگر این اتفاق نیفتاد، با آنها تماس بگیرید و درخواست پشتیبانی کنید. پس از دریافت تاییدیه از اداره مهاجرت دانشگاه به شما اطلاع خواهند داد. قدم بعدی یافتن نزدیکترین سفارت یا کنسولگری در کشور خود و درخواست ویزای ورود (MVV) است. زمان رسیدگی به درخواست ویزای شما معمولا یک ماه تا حداکثر سه ماه طول می کشد.

  • در ابتدا قبل از اینکه رشته تحصیلی مورد علاقه خود را در یک دانشگاه هلند انتخاب کنید، مطمئن شوید که با علایق و اهداف شغلی شما مطابقت دارد. برای این منظور دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در هلند را ببینید.
  • همچنین بررسی کنید که آیا شرایط ورود و شرایط پذیرش دانشگاه را دارید یا خیر. سوابق تحصیلی و معدل (GPA) شما از مطالعات قبلی تعیین می کند که آیا برای مدرک انتخابی خود واجد شرایط هستید یا خیر.
  • برای برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد، یک بررسی آنلاین واجد شرایط بودن توسط دانشگاه‌ها وجود دارد که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا دریابید که آیا برای آن برنامه خاص واجد شرایط هستند یا خیر.
  • به دنبال فرصت های بورسیه برای پوشش هزینه های تحصیلی خود باشید.

زمان و مکان درخواست ویزای تحصیلی (MVV) هلند

بورسیه تحصیلی در هلند

در کشور هلند نیز مانند هر کشور دیگری برای دریافت بورسیه تحصیلی شرایطی وجود دارد که کاملا به رزومه تحصیلی شما بستگی دارد مثلا معدل برای گرفتن بورسیه بسیار مهم است. هرچه نمره شما در مقایسه با سایر متقاضیان بالاتر باشد، شانس شما برای گرفتن بورسیه بیشتر است. البته بستگی به سال تحصیلی، سایر متقاضیان، گروه آموزشی و … هم دارد.

بورسیه در هلند شامل موارد زیر می‌باشد:

  • بورسیه تحصیلی هلند تا 5000 یورو در سال است
  • برنامه های کمک هزینه تحصیلی وجود دارد برای دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه می آیند
  • کمک هزینه هایی که توسط دانشگاه ها، انجمن ها و شرکت های هلندی پرداخت می‌شود
  • برخی از دانشگاه ها (بیشتر دانشگاه های مرتبط با فناوری و مهندسی) در راستای اهداف آموزشی خود با شرکت های خصوصی همکاری می کنند و این شرکت ها بورسیه تحصیلی نیز می دهند.

البته تنوع بورسیه ها در کشور هلند بسیار زیاد می باشد که شما می توانید با مراجعه به مقاله بورسیه های کشور هلند، نسبت به انواع این بورسیه ها، اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

هزینه دانشگاه برای مقاطع مختلف تحصیلی

هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی در هلند برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شهریه دریافت می کنند. در اینجا نکات مهمی در مورد هزینه های تحصیل در هلند وجود دارد. متوسط ​​شهریه برای مقطع لیسانس بین 2000 تا 6000 یورو در سال است، در حالی که هزینه های برنامه کارشناسی ارشد از 8000 شروع می شود و می تواند تا 20000 یورو در سال منتهی شود. ما در مقاله هزینه های تحصیل و زندگی در کشور هلند، به تشریح این هزینه ها پرداخته ایم.

الزامات زبان برای تحصیل در هلند

قبل از اینکه بتوانید در هر مقطع تحصیلی در هلند تحصیل کنید، نه تنها برای برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی، بلکه گاهی اوقات در مواردی که به زبان هلندی نیز تدریس می شوند؛ حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز است. آزمون های اصلی پذیرفته شده انگلیسی عبارتند از: آیلتس آکادمیک، تافل، PTE آکادمیک.

با این حال، در ابتدا مجبور نخواهید بود با مانع زبانی مبارزه کنید و به راحتی می توانید به زبان انگلیسی با مردم در همه جا تعامل داشته باشید: در دانشگاه، سوپرمارکت ها و ساختمان های دولتی حتی زبان آموزشی مخصوصاً برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر انگلیسی است. اگر شما نمره آیلتس 6 یا 6.5 را ندارید، می‌توانید با گذراندن دوره های زبان در هلند، به این نمره دست یابید. کافیست مقاله مهاجرت فوری به هلند حتی یا آیلتس 5 را مطالعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی هلند

  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • دو تا عکس
  • شناسنامه
  • ریز نمرات تحصیلی
  • نامه رسمی از موسسه آکادمیک در هلند
  • طرح کامل مطالعاتی که در آن توضیح دهید چرا به مطالعه موضوع انتخابی علاقه دارید و چگونه و چرا با مطالعات قبلی شما مرتبط است.
  • ضمانتنامه مالی برای کل دوره تحصیل (حدود 870 یورو در ماه)
  • بیمه مسافرتی و سلامت
  • هزینه درخواست ویزا (174 یورو)
  • فتوکپی تمام مدارک اصلی
  • تست سل (الزامی برای شهروندان برخی کشورها)
  • اطلاعات بیومتریک

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی هلند

حرف پایانی ویزای دانشجویی هلند

دانشگاه‌های هلند به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شوند که با دیگر دانشگاه‌های معروف بریتانیا و ایالات متحده رقابت می‌کنند. می توان گفت هلند یکی از کشورهای غیرانگلیسی زبان برتر است که می توانید در خارج از کشور تحصیل کنید، تحصیلات با کیفیتی داشته باشید و رشته های زیادی را بیابید که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. ناگفته نماند که فارغ التحصیلی از دانشگاهی در هلند مزایای بی شماری را برای آینده شغلی شما به همراه خواهد داشت. شما نه تنها می توانید در هلند (به ویژه در شرکت های انگلیسی زبان) شغل پیدا کنید، بلکه مدرک شما در سراسر جهان شناخته شده و معتبر است. هلند نه تنها به جهت دارا بودن استانداردهای بالای آموزش بلکه به جهت ارایه خدمات رفاهی و اسکان به دانشجویان و خانواده هایشان در حین تحصیل و امکان اشتغال برای دانشجویان بین المللی گزینه بسیار مناسبی است که هم مطالعه مقالاتی با عنوان اقتصاد هلند و وضعیت بازار کار هلند می‌تواند در این باره اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد و هم اینکه کارشناسان ما در گروه مهاجرتی آوید از ابتدا تا انتهای مراحل مهاجرت در کنار شما خواهند بود.

مهاجرت به کشور هلند موسسه آوید

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در موسسه آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها