Search

ویزای دانشجویی روسیه

اکثر متقاضیان بین المللی که می خواهند در روسیه تحصیل کنند به پاسپورت و ویزا نیاز دارند؛ اگرچه روسیه با بسیاری از کشورها توافق کرده است که مسافران بدون ویزا بتوانند وارد روسیه شوند.  مدت اقامت بدون ویزا به 1تا 3 ماه محدود می شود، زیرا این توافقات برای گردشگران طراحی شده است نه بازدیدکنندگان طولانی مدت. در عمل، دانشجویان از کشوری که با روسیه هماهنگی‌های بدون ویزا دارد، می‌توانند تنها با استفاده از پاسپورت خود وارد شوند، اما پس از پایان مدت اقامت مجاز، باید کشور را ترک کرده و با ویزای دانشجویی معتبر دوباره وارد آن کشور شوند. بنابراین، بهتر است در وهله اول ویزای دانشجویی دریافت کنید. ما در این مقاله به تشریح موارد مرتبط با ویزای دانشجویی روسیه خواهیم پرداخت.

فهرست مقاله

مقدمه

در صورتی که بخواهید برای تحصیل در یکی از دانشگاه های روسیه یا شرکت در دوره های کوتاه مدت وارد روسیه شوید، ویزای دانشجویی مورد نیاز است. ویزای دانشجویی برای یک یا دو بار ورود صادر می شود. تاریخ اعتبار ویزا مطابق با تاریخ دعوتنامه قانونی شما است که توسط اداره کل مهاجرت وزارت امور داخلی روسیه صادر شده است. در نظر داشته باشید علاوه بر ویزای تحصیلی باید آزمایش HIV را ارائه دهید.

ویزای دانشجویی روسیه

ویزای تحصیلی روسیه

ویزای تحصیلی روسیه 90 روز اعتبار دارد اما می توان آن را تا یک سال تمدید کرد و پس از آن برای تمام مدت زمان تحصیل این کار را باید ادامه داد. این ویزا برای تحصیل در هر کالج یا دانشگاه روسیه یا برای هر دوره کوتاه مدت معتبر است. اگر در حال انجام تحقیقات فوق دکترا یا شرکت در سمینارها هستید و برای ورود به روسیه نیاز به ویزا دارید، می توانید برای ویزای بشردوستانه اقدام کنید. برای اهداف مربوط به علم یا فرهنگ ویزای اخذ شده تا یک سال اعتبار دارد. ویزای دانشجویی روسیه ابتدا به مدت سه ماه صادر می شود. سپس باید برای تمدید ویزای خود به بخش محلی اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه مراجعه کنید .در آنجا یک ویزای مولتی یک ساله برای شما صادر میشود که به شما امکان می دهد در مدت اعتبار ویزا به روسیه سفر و از آنجا خارج شوید. قبل از آنکه ویزای شما به پایان می رسد، باید برای تمدید یک ساله دیگر درخواست دهید و در طول دوره تحصیلی خود به این روش ادامه دهید. از دسامبر 2017، دانشجویان بین المللی که دوره های پیش دانشگاهی را گذرانده و امتحانات ورودی را برای ثبت نام در برنامه آموزش پایه گذرانده اند، می توانند ویزای دانشجویی خود را در روسیه تمدید کنند، آنها نیازی به بازگشت به کشور خود برای تمدید ویزا ندارند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی

  • پاسپورت بین المللی (اصل) و کپی صفحه اول
  • دعوتنامه رسمی برای ورود به روسیه (اصل)
  • فرم درخواست
  • عکس
  • گواهی آزمایش HIV منفی
  • برای متقاضیان زیر 18 سال، رضایت والدین برای سفر با تأیید دفتر اسناد رسمی.

در صورتی که متقاضی، کلیه مدارک درخواست را آماده کرده باشد و در یک دانشگاه از طریق یک روش استاندارد پذیرش گرفته باشد، دعوتنامه توسط دانشگاه ارسال خواهد شد. برای ارسال درخواست ویزا به دعوتنامه اصلی نیاز دارید.

ویزای تحصیلی روسیه

چگونه ویزای خود را تمدید کنیم؟

دو هفته قبل از تاریخ انقضای ویزای فعلی خود با دفتر بین المللی دانشگاه خود تماس بگیرید. و با آماده کردن مدارک مورد نیاز نسبت به تمدید ویزا اقدام کنید. علاوه بر این، هر بار که تمدید ویزا را دریافت می کنید، باید در اداره مهاجرت ثبت نام کنید.

پس از ورود به روسیه

همه خارجی هایی که وارد روسیه می شوند باید فرم مهاجرت را تکمیل کنند. این فرم ها در هواپیما و قطار و همچنین قبل از کنترل پاسپورت در فرودگاه ها و ایستگاه ها توزیع می شود. همانطور که از کنترل های مرزی عبور می کنید، یک بخش جدا شدنی از فرم به شما تحویل داده می شود. این کارت مهاجرت شماست و باید آن را تا زمانی که روسیه را ترک کنید نگه دارید. اگر روسیه را ترک می کنید، باید در هنگام بازگشت فرم جدیدی را تکمیل کنید. همچنین برای ثبت نام در سامانه مهاجرت روسیه به آن نیاز دارید. مانند همه شهروندان خارجی، دانشجویان خارجی باید ظرف هفت روز پس از ورود در سامانه مهاجرت روسیه ثبت نام کنند. با این حال، دانشگاه به طور کلی این را برای شما سازماندهی می کند. شما باید ظرف سه روز پس از ورود به روسیه به بخش امور دانشجویان بین المللی بروید. پاسپورت یا مدرک شناسایی، ویزا و کارت مهاجرت خود را همراه داشته باشید. شما هم به اصل و هم کپی این اسناد نیاز دارید. سپس دانشگاه کارت مهاجرت مهر شده توسط سامانه مهاجرت روسیه را به شما می دهد. این به شما امکان می دهد سه ماه و سپس یک سال در روسیه بمانید. دو هفته قبل از انقضای آن، برای تمدید مدرک باید با بخش امور دانشجویان بین المللی تماس بگیرید. هیچ هزینه ای برای ثبت نام یا تمدید ویزای تحصیلی دریافت نمی شود. اگر کارت مهاجرت خود را گم کردید، در صورت درخواست ظرف سه روز، می توانید نسخه المثنی را دریافت کنید. دپارتمان امور دانشجویان بین المللی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

کار در روسیه

کار در روسیه

 به عنوان دانشجو اگر ویزای دانشجویی روسیه دارید، به مجوز کار از سرویس مهاجرت فدرال (FMS) نیاز دارید، مگر اینکه این کار در طول تعطیلات یا در موسسه یا سازمانی که در آن تحصیل می کنید انجام شود. تنها در صورتی مجوز کار برای شما صادر می شود که دانشجوی تمام وقت در یک دانشگاه معتبر دولتی باشید و حداقل 18 سال سن داشته باشید. این مجوز فقط به شما اجازه می دهد در زمینه یا حرفه ای که در مجوز و در شهر یا منطقه دانشگاه شما تعیین شده است کار کنید. هزینه مجوز کار برای کسانی که ویزای تحصیلی روسیه دارند 3500 روبل است. اتباع خارجی که بدون مجوز معتبر در روسیه کار می کنند، جریمه 7000 روبل و اخراج بالقوه از روسیه را باید بپذیرند.

با توجه به اینکه موضوع کار دانشجویی برای اکثر دانشجویان بسیار مهم می باشد ما اطلاعات جامعی در مقاله کار دانشجویی گردآوری کرده ایم که پیشنهاد می شود حتما آن را بخوانید. همچنین با توجه به اینکه یکی از دغدغه های دانشجویان اقتصاد کشور محل تحصیل می باشد می توانید راجع به اقتصاد روسیه و جزئیات درآمد ها و هزینه ها در این کشور مقاله اقتصاد روسیه را مطالعه کنید.

ویزای اعضای خانواده دانشجویان در روسیه

ویزای تحصیلی روسیه یکی از انواع ویزاهایی است که به شما امکان می دهد با اعضای خاصی از خانواده همراه باشید. اعضای خانواده به دعوت نامه نیاز دارند یا در دعوت شما از GUVM گنجانده می شوند و مشمول هزینه های استاندارد ویزای روسیه خواهند بود.

سخن پایانی

آموزش عالی در روسیه از نظر ساختار مشابه سیستم اروپای مرکزی است، با چند تفاوت کلیدی. برای مقایسه تحصیل در روسیه با تحصیل در اروپا می توانید مقاله تحصیل در هلند و تحصیل در ایتالیا را بخوانید که به صورت مفصل به تشریح شرایط تحصیل دانشجویان خارجی در این کشورها پرداخته است. همچنین برای مقایسه روسیه و ایران از جهات مختلف می توانید به مقاله مقایسه روسیه و ایران مراجعه نمایید.

در روسیه 776 موسسه آموزش عالی در 82 منطقه ، دانشجویان بین المللی را می پذیرند که این تعداد، روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان اقصی نقاط جهان قرار داده است و انتخاب های گسترده ای را برای تحصیل در مقطع آموزش عالی در اختیار شما قرار می دهد.

مهاجرت تحصیلی به روسیه را از کجا شروع کنیم؟

اگر علاقه‌مند به مهاجرت به کشور روسیه هستید، ما در موسسه آوید مهاجرت از طریق تحصیل به کشور روسیه را پیشنهاد می کنیم. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها