Search

ویزای جستجوی کار هلند - ویزای جاب سیکر هلند - شرایط ویزای جاب سیکر هلند

کشور هلند بسیار مهم میداند که فارغ التحصیلانی که تخصص لازم برای یافتن شغل و یا ایجاد یک شغل دارند را در این کشور حفظ نماید. از این رو لازم است برای یافتن شغل و یا راه اندازی کسب و کاری نو، به آن ها فرصت داده شود. به همین جهت کشور هلند به افرادی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده اند و یا فارغ التحصیل از دانشگاه های برتر دیگر کشورها هستند، اجازه اقامت یک ساله داده می شود. شما حداکثر به اندازه 3 سال پس از فارغ التحصیلی فرصت دارید تا برای دریافت ویزای جستجوی کار هلند درخواست دهید. «ویزای جاب سیکر هلند و شرایط ویزای جاب سیکر هلندچیست؟ این ویزا برای چه کسانی است؟ به چه مدارکی نیاز خواهید داشت؟ مدت پروسه دریافت این ویزا چقدر بوده و چقدر هزینه دارد؟» از سوالاتی می باشد که در این مقاله به پاسخگویی به آنها خواهیم پرداخت. همچنین شما میتوانید با تماشای ویدئوی پایین، اطلاعات مفیدی در خصوص ویزای جستجوی کار هلند کسب نمایید. اگر قصد مهاجرت به هلند را دارید، می توانید شرایط خود را بصورت کاملا رایگان مورد بررسی قرار دهید. کافیست بر روی دکمه فرم ارزیابی کلیک نمایید.

فهرست مقاله

مقدمه ویزای جستجوی کار هلند

ویزای جستجوی کار هلند بطور کلی به دو دسته از افراد تعلق می گیرد:

  1. افرادی که از موسسات آموزش عالی کشور هلند فارغ التحصیل شده اند.
  2. افرادی که از دانشگاه های سایر کشورها فارغ التحصیل شده اند (با شرایطی که در ادامه بیان خواهیم نمود).

افرادی که تحصیلات خود را در دانشگاه های کشور هلند، اعم از اپلاید ساینس و بیس ریسرچ گذرانده اند، می توانند براحتی ویزای جستجوی کار هلند را دریافت نمایند. اگر میخواهید اطلاعات کاملی در خصوص تفاوت های دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس در کشور هلند، به مقاله مربوطه مراجعه نمایید. اصلی‌ترین پیش نیاز برای دریافت ویزای جستجوی کار در هلند برای این دست از متقاضیان، گذراندن دوره تمام وقت (فول تایم) بیش از یک سال در کشور هلند است. اگر شما در دوره های شش ماهه کشور هلند شرکت کرده باشید، امکان استفاده از این ویزا را نخواهید داشت. دریافت این ویزا به داشتن مدرک زبان (در صورتی که به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید) احتیاجی نداشته و معدل خیلی بالایی نمی خواهد.

ویزای جستجوی کار هلند - ویزای جاب سیکر هلند - شرایط ویزای جاب سیکر هلند

افرادی که تحصیلات خود را در دانشگاه های کشورهای دیگر گذرانده اند، برای دریافت ویزای جستجوی کار هلند، پیش نیاز متفاوتی دارند. تنها افرادی که رشته و دانشگاه تحصیلی آن ها در نظام رتبه بندی دانشگاه ها (برای مثال نظام رتبه بندی QS) رتبه زیر 200 را داشته باشند، میتوانند برای دریافت ویزای جستجوی کار هلند اقدام نمایند. برای مثال اگر از دانشگاه پلی تکنیک میلان فارغ التحصیل شده باشید، عموم رشته های این دانشگاه در رتبه زیر 200 هستند. نکته قابل توجه این است که هیچ یک از دانشگاه های ایران چنین شرایطی را ندارند. دانشگاه های شریف و تهران که برترین دانشگاه های ایران هستند، در رتبه بندی QS رتبه بین 500 تا 600 دارند که فارغ التحصیلان این دانشگاه ها نمیتوانند برای دریافت ویزای جستجوی کار هلند اقدام کنند.

پروسه دریافت ویزای جستجوی کار هلند

همانطور که گفته شد دو دسته از افراد می توانند برای دریافت ویزای جستجوی کار هلند اقدام نمایند. با توجه به پیش نیاز های متفاوت، پروسه دریافت ویزا نیز برای این دو گروه متفاوت است. ما در ادامه به پروسه دریافت ویزای جستجوی کار هلند برای هر دو گروه می پردازیم.

برای افرادی که از فارغ التحصیل از دانشگاه های کشور هلند شده اند، بایستی بعد از دریافت مدرک تحصیلی، به اداره مهاجرت کشور هلند مراجعه نمایند. شما بایستی مدرک تحصیلی و همچنین مدارک شخصی (برای مثال پاسپورت و …) را با خود به همراه داشته باشید. همچنین هزینه دریافت ویزا را نیز در همان زمان درخواست بایستی پرداخت نمایید. پس از ثبت درخواست یک ماه الی سه ماه به طول می انجامد تا جواب درخواست شما داده شود. طبق تجربیات موسسه آوید، تقریبا تمام افرادی که درخواست دریافت ویزای جستجوی کار می دهند، درخواستشان مورد پذیرش قرار میگیرد.

برای افرادی که فارغ التحصیل از دانشگاه های کشورهای دیگر هستند نیز همین مراحل باید انجام شود. ممکن است شما برای درخواست ویزای جستجوی کار نیازمند اقامت موقت باشید. اگر شما اقامت کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشید، به این مورد احتیاجی نخواهید داشت، اما اگر بخواهید از دیگر کشورها برای کشور هلند درخواست ویزای جستجوی کار دهید، نیازمند اقامت موقت خواهید بود. باید مراحل را با سفارت یا کنسولگری هلند در کشور محل اقامت خود شروع کنید. در این روش شما برای یک اجازه اقامت موقت درخواست داده و سپس پروسه دریافت ویزای جستجوی کار هلند را آغاز نمایید.

شرایط ویزای جاب سیکر هلند

همانطور که گفته شد، در خصوص دریافت ویزای جاب سیکر هلند، با توجه به محلی که در آن تحصیل نموده اید، پیش نیازهای متفاوتی وجود دارد. در خصوص پیش نیازهای مشترک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

الف)

  • دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در کشور هلند گذرانده باشید.
  • یا تحصیلات تکمیلی یک ساله (حداقل 10 ماهه) را در کشور هلند پشت سر گذاشته باشید.
  • یا دوره دکتری را در این کشور گذرانده باشید.

ب)

  • داشتن نمره 6 آیلتس و یا نمره مشابه در سایر آزمون های زبان معتبر
  • و یا تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

گفته شد که برای افرادی که خارج از هلند تحصیل نموده اند لازم است تا رتبه رشته و دانشگاه محل تحصیلشان زیر 200 باشد. لذا با داشتن شرایط فوق می توانید برای دریافت ویزای جستجوی کار هلند اقدام نمایید.

هزینه های دریافت ویزای جاب سیکر هلند

تنها هزینه ای که برای دریافت ویزای جاب سیکر هلند بایستی پرداخت نمایید، هزینه اپلیکیشن فی می باشد. این هزینه باید هنگام درخواست پرداخت شود. لطفاً توجه داشته باشید که برای رسیدگی به درخواست هزینه پرداخت می کنید نه برای اجازه اقامت. بنابراین در صورت رد درخواست شما هزینه ها مسترد نخواهد شد. میزان این هزینه 207 یورو می باشد. در ضمن باید گفت که این هزینه میبایست از طریق حساب های بین المللی پرداخت گردد.

در صورتی که نتوانیم در طول یک سال، کار پیدا کنیم چه می شود؟

اگر به هر دلیلی نتوانستید کار مورد نظر را در طول یک سال پیدا کنید، دولت یک دوره سه ماهه ویزای شما را تمدید می کند. ولی اگر باز هم نتوانستید کاری پیدا کنید، باید خاک هلند را ترک کنید. شما تنها یک بار می توانید از این ویزا استفاده نمایید و پس از یک بار استفاده، دیگر نمیتوانید این ویزا را دریافت کنید. برای همین اگر بخواهید به کشور هلند مهاجرت کنید، می بایست در دوره تحصیلی دیگری شرکت نموده و یا از طریق قرارداد کاری به این کشور مهاجرت کنید. با توجه به تجربیات ما در موسسه آوید، اکثر متقاضیان در طول یک سال براحتی کار مورد نظر را پیدا میکنند. از اصلی ترین دلایلی که ممکن است باعث شود شما نتوانید در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، نداشتن دانش زبان هلندی است. برای پیدا کردن کار در برخی از رشته ها، لازم است تا سطحی از زبان هلندی را بدانید؛ از همین رو پیشنهاد ما به متقاضیان این است که حتی قبل از مهاجرت به هلند، شروع به یادگیری زبان هلندی کنند تا مشکلی در پیدا کردن شغل نداشته باشند.

ویزای جستجوی کار هلند - ویزای جاب سیکر هلند - شرایط ویزای جاب سیکر هلند

نکات مهم پایانی

حداقل زمانی که یک کمپانی با شما قرارداد میبندد، یک سال است که به همان اندازه به شما ویزا کاری داده می شود. برای مثال اگر قرارداد کاری شما یک ساله باشد، به شما ویزای یک ساله داده میشود. اگر قرارداد کاری شما 5 ساله و یا بیشتر باشد، به شما ویزای 5 ساله داده می شود. باید توجه داشته باشید که به شما اقامت داده نمی شود؛ چرا که لازم است برای دریافت اقامت، حداقل 5 سال در این کشور زندگی کرده باشید و حداقل یک سال سابقه پرداخت مالیات داشته باشید و پس از آن می توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید. اگر میخواهید اطلاعات کاملی در خصوص مهاجرت کاری به هلند کسب نمایید به صفحه مهاجرت کاری به هلند مراجعه نمایید.

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در موسسه آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.