Search

ویزای تحصیلی مجارستان

همواره تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا آرزوی بسیاری از افراد بوده است ولی فقط برخی از آنها برای تحقق این آرمان قدم برمی‌دارند و مابقی این فرایند را پیچیده، سختگیرانه و هزینه بر و در یک کلام غیر ممکن میدانند. علت این نگرش هم عدم آگاهی نسبت به مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه و همینطور ویزا و اجازه اقامت که آن را پیچیده می نمایاند، شرایط و ملزومات پذیرفته شدن در دانشگاه که آن را سختگیرانه نشان می‌دهد و هزینه های تحصیل و زندگی در کشور میزبان که آن را غیر قابل تصور کرده، می‌باشد. ما در گروه مهاجرتی آوید در مقالات مختلف به بررسی اقتصاد کشورهای مهاجر پذیر و هزینه تحصیل در آن و مقایسه آنها با ایران از نقطه نظرهای مختلف پرداخته ایم و در مقالات دیگر نیز کم و بیش شرایط و ملزومات دانشگاه ها (که اهم آنها تسلط به زبان، رزومه علمی و تحقیقاتی خوب و برنامه و هدف از تحصیل است) را آورده ایم. در این مقاله و مقالاتی با همین عنوان نیز به بررسی چگونگی اخذ ویزای تحصیلی پرداخته ایم. اگر قصد مهاجرت به مجارستان را دارید، کسب اطلاعات در خصوص ویزای تحصیلی مجارستان برایتان مفید خواهد بود. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه ویزای تحصیلی مجارستان

شرایط ویزای دانشجویی برای مجارستان متفاوت است، بنابراین مهم است که از قبل در مورد مقررات ورود که در کشور خود اعمال می شود پرس و جو کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان ابتدا باید از یکی از دانشگاه های مجارستان پیشنهاد داشته باشید. برای این منظور ضمن مطالعه مقاله دانشگاههای مجارستان و انتخاب دانشگاه مطلوب خود، از طریق سایت دانشگاه برای پذیرش خود اقدام نمایید. شما فقط می توانید برای ویزای دانشجویی خود قبل از خروج از کنسولگری یا سفارت مجارستان که در کشور محل اقامت دائم شما صلاحیت دارد، درخواست دهید. پردازش ویزا معمولاً حدود یک ماه طول می کشد، اما می تواند طولانی تر باشد، بنابراین مطمئن شوید که هر چه زودتر درخواست دهید تا از عوارض غیر ضروری جلوگیری کنید.

ویزای تحصیلی مجارستان

سیستم آموزشی در مجارستان

سیستم آموزشی در مجارستان بین کالج ها و دانشگاه ها تقسیم می شود. سیستم آموزش عالی عمومی در مجارستان شامل دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی است که هم برنامه های آموزشی و هم مدارک مرتبط را تا مقطع دکترا ارائه می دهند. برخی نیز به فعالیت های تحقیقاتی کمک می کنند. مانند بسیاری از کشورها، برای برخی از رشته های تحصیلی در سیستم آموزشی مجارستان در سطح لیسانس مدرکی در نظر گرفته نشده و تحصیل آنها فقط در سطح کارشناسی ارشد (یا دکتری) مقدور است. نمونه هایی از این رشته ها عبارتند از: مطالعات پزشکی، دامپزشکی، مطالعات دارویی و معماری که پس از پنج تا شش سال تحصیل اعطا می‌گردد و این مدارک به طور مستقیم قابل انتقال و پذیرش برای مقاصد حرفه ای در سایر کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

امروزه بیش از 60 موسسه آموزش عالی در مجارستان وجود دارد که از کالج های کوچک تا دانشگاه های تحقیقاتی برتر را شامل می شود. این مؤسسه ها توسط دولت، سازمان های خصوصی یا یک کلیسا تأمین مالی می شوند.

هزینه های عمومی زندگی در مجارستان

هزینه های زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. از این رو همواره از مجارستان به عنوان کشور واسط (یا کشور پل) یاد می‌کنند. هزینه ها به طور طبیعی در شهرهای بزرگی مانند بوداپست بالاتر است. دانشجویان در مجارستان می‌توانند با حدود 750 یورو در ماه زندگی کنند که نه تنها برای اجاره بلکه برای حمل و نقل عمومی، بیمه درمانی، موارد آموزشی و چند شب بیرون رفتن در شهر نیز کافی است. برای اطلاعات کاملتر می‌توانید مقاله هزینه های تحصیل در مجارستان و اقتصاد مجارستان را مطالعه کنید.

هزینه های زندگی در مجارستان

مراحل ویزای دانشجویی مجارستان

دانشجویان بین المللی که می خواهند بیش از 90 روز متوالی در مجارستان بمانند و شهروند اتحادیه اروپا نیستند، باید برای اقامت در این کشور ویزای تحصیلی طولانی مدت درخواست دهند. مراحل اخذ ویزای دانشجویی عبارتند از:

  1. پیشنهاد تحصیل در دانشگاه مجارستان را بپذیرید.
  2. با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری مجارستان تماس بگیرید تا وقت ویزای نوع D خود را ترتیب دهید. (حداکثر سه ماه قبل از شروع برنامه شما)
  3. در سفارت یا کنسولگری فرم درخواست تکمیل شده، گذرنامه، بیومتریک و هزینه درخواست 60 یورویی را ارائه دهید.
  4. هرگونه مدرک لازم مبنی بر سابقه تحصیلی و مالی خود را ارائه دهید.
  5. تا یک ماه صبر کنید و تصمیمی در مورد ویزای خود دریافت کنید.
  6. به مجارستان سفر کنید و اجازه اقامت خود را ظرف 30 روز دریافت کنید.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی مجارستان و اجازه اقامت

هنگام درخواست ویزا یا اجازه اقامت برای تحصیل در مجارستان ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشید:

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدرکی مبنی بر ارسال هر گونه پولی که برای هزینه یا خوابگاه به دانشگاه ارسال شده است.
  • گذرنامه
  • اثبات مالی
  • ترجمه و تایید ریز نمرات تحصیلی
  • نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی
  • بیمه سلامت

زمان پردازش ویزای دانشجویی مجارستان

پردازش ویزای دانشجویی مجارستان معمولاً حدود یک ماه طول می کشد، اما ممکن است تا 60 روز هم بطول بینجامد، بنابراین مهم است که در اسرع وقت درخواست دهید. شما می توانید تا شش ماه قبل از سفر برای ویزای خود درخواست دهید، به شرطی که پیشنهاد دانشگاه خود را داشته باشید، بنابراین آن را تا آخرین لحظه به تعویق نیندازید.

ویزای مجارستان برای وابستگان دانشجو

هنگامی که در مجارستان مستقر شدید، می‌توانید اقداماتی را آغاز کنید تا همسر و فرزندانتان به مجارستان بیایند و با شما زندگی کنند. شرط اصلی برای این کار این است که بتوانید از نظر مالی از آنها حمایت کنید و آنها بتوانند تحت الحاق خانواده به مجارستان بیایند. شما باید ظرف 15 روز پس از ورود به مجارستان برای اجازه اقامت خود اقدام کنید. این برای شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که قصد اقامت بیش از 90 روز در مجارستان را دارند اعمال می شود.

سخن پایانی

هر چند در مقالاتی با عنوان اخذ ویزای تحصیلی سعی بر آگاهی بخشی شما در مورد نحوه اخذ ویزا در دستور کار ماست لیکن شاید بهتر باشد طی مشاوره با همکاران ما در گروه مهاجرتی آوید، اطلاعات مفید بیشتری در مورد بایدها و نبایدهایی که فرایند اقامت شما را تسریع می بخشند، کسب نمایید. همچنین مشاورین ما دیگر گزینه های مناسب برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی که هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند و هم مراحل اخذ ویزا و اجازه اقامت در آنها با ریسک کمتری ممکن است، (نظیر مهاجرت تحصیلی به هلند یا ایتالیا) در اختیار شما دانش پژوهان عزیز قرار می‌دهند.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها