Search
Search
Close this search box.

ویزای تحصیلی بلژیک - ویزای دانشجویی کشور بلژیک

همواره تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا آرزوی بسیاری از افراد بوده است ولی فقط برخی از آنها برای تحقق این آرمان قدم برمی‌دارند و مابقی این فرایند را پیچیده، سختگیرانه و هزینه بر و در یک کلام غیر ممکن میدانند. علت این نگرش هم عدم آگاهی نسبت به مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه و همینطور ویزا و اجازه اقامت می‌باشد. ما در گروه مهاجرتی آوید در این مقاله و مقالاتی با همین عنوان به بررسی چگونگی اخذ ویزای تحصیلی پرداخته ایم و برای اطلاع از نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه، مطالعه مقالات دانشگاه های مختلف کشور بلژیک را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به بلژیک دارید، نیازمند آشنایی با نحوه دریافت  ویزای تحصیلی بلژیک – ویزای دانشجویی کشور بلژیک هستید.

فهرست مقاله

مقدمه ویزای تحصیلی بلژیک

اگر دانشجوی بین المللی هستید که در خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا زندگی می کنید، برای تحصیل در بلژیک برای بیش از سه ماه به ویزا نیاز دارید. این ویزا که به ویزای نوع D معروف است، حدود 200 یورو برای پوشش هزینه های اداری و پردازش هزینه دارد. این نوع ویزا همان اثر کارت اقامت را دارد و امکان رفت و آمد آزاد در منطقه شنگن را فراهم می کند.

ویزای تحصیلی کشور بلژیک

مراحل درخواست ویزای دانشجویی بلژیک

برای دریافت ویزای دانشجویی نوع D برای تحصیل در بلژیک، باید:

  • قبل از اینکه بتوانید برای ویزای خود درخواست دهید، باید پیشنهاد تحصیل در دانشگاه یا سایر موسسات آموزش عالی در بلژیک را پذیرفته باشید. پس از پذیرش در دانشگاه می توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.
  • شما باید فرم درخواست ویزای خود را دانلود کرده، آن را پرینت بگیرید و پر کنید.
  • تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری و قانونی کنید.
  • با نزدیکترین سفارت بلژیک تماس بگیرید و سپس شخصاً به سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور خود مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.
  • برای مصاحبه آماده شوید. از شما سوالاتی در مورد برنامه های تحصیلی در بلژیک و اهداف آینده شما پرسیده می شود.
  • درخواست ویزای شما توسط سفارت یا کنسولگری به اداره اتباع بیگانگان ارسال می شود که تصمیم نهایی را خواهد گرفت. این فرایند بین یک تا چهار هفته طول می‌کشد.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی بلژیک

هنگامی که برای ویزای دانشجویی نوع D بلژیک درخواست می کنید، باید مدارکی را به عنوان بخشی از درخواست خود ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده.
  • پاسپورت شما با حداقل 12 ماه اعتبار هنگام ورود به بلژیک.
  • اثبات محکومیت غیر کیفری.
  • اصل و کپی بالاترین مدرک تحصیلی شما یا معادل آن.
  • گواهی سلامت.
  • مدرک پذیرش؛ شما باید ثابت کنید که در یکی از دانشگاه های بلژیک پذیرفته شده اید.
  • انگیزه نامه که در این نامه باید توضیح دهید که چرا تحصیل در بلژیک را انتخاب کرده اید و چه برنامه ای پذیرفته شده اید.
  • اثبات اینکه بودجه کافی برای حمایت از خود دارید بطوریکه هزینه های مراقبت های بهداشتی، هزینه های زندگی، تحصیل و هزینه های بازگشت را پوشش دهد. این هزینه 666 یورو در ماه برای 2019/20 تعیین شده است. بسته به موقعیت خود، باید توضیح دهید که چگونه می خواهید نیازهای مالی خود را تامین کنید:
    • توسط خودتان؛  باید صورت حساب بانکی خود را نشان دهید.
    • توسط خانواده یا اسپانسر شما اگر خانواده یا حامی مالی شما را تامین می کند، برای اثبات آن نیاز به بیانیه حمایت و پشتیبانی دارید.
    • بورسیه تحصیلی؛ اگر برای تحصیل در بلژیک بورسیه تحصیلی گرفته اید، باید ثابت کنید که یک بورسیه تحصیلی هستید و هزینه اقامت شما در بلژیک را تامین می کند.
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی. شما باید ثابت کنید که زبان انگلیسی را به اندازه کافی برای درک دوره تحصیلی خود می دانید.برای این منظور مدرک تافل یا آیلتس پذیرفته می شود و نمره لازم بستگی به دانشگاهی دارد که برای آن درخواست داده اید. برخی از دانشگاه ها ممکن است نمره بالاتری نسبت به سایرین درخواست کنند. تنها دانشگاه بلژیک که نیازی به مهارت زبان ندارد، دانشگاه گنت است که یک دانشگاه دولتی است.
  • دو عکس از شما طبق شرایط مورد نیاز عکس ویزای شینگن، باید دو عکس یکسان از خود که در مدت شش ماه گرفته شده ‌است را وارد کنید. عکس ها باید رنگی و واضح و بدون لبخند یا اخم باشند.

تمام اسناد ارائه شده به زبانی غیر از فرانسوی، آلمانی، انگلیسی یا هلندی باید توسط یک مترجم ترجمه شده و سپس به عنوان یک سند جداگانه قانونی شود.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی بلژیک

زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی بلژیک

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، معمولاً ظرف 15 روز پاسخی دریافت خواهید کرد. با این حال، زمان پردازش می تواند تا 30 روز یا حتی 60 روز برسد. به همین دلیل است که همیشه بهترین کار این است که برنامه خود را از قبل شروع کنید.

مدت زمان ویزای دانشجویی بلژیک

معمولا ویزای دانشجویی بلژیک برای یک تا دو سال صادر می شود. با این حال، بستگی به برنامه تحصیلی شما دارد. اگر دوره تحصیلی شما بیشتر از مدت زمان ویزای شما باشد، می توانید ویزای خود را تمدید کنید.

اجازه اقامت دانشجویی در بلژیک

پس از ورود به بلژیک، هشت روز فرصت دارید تا در اداره محلی خود ثبت نام کنید و کارت اقامت خود را دریافت کنید. این کارت به شما امکان می دهد در طول دوره تحصیلی خود در بلژیک بمانید. شما می توانید هر سال اجازه اقامت خود را تا پایان دوره تمدید کنید.

آیا می توانید با ویزای تحصیلی در بلژیک کار کنید؟

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما می توانید 20 ساعت در هفته در طول ترم کار کنید، اما به شرطی که ساعات کاری بر تحصیل شما تأثیری نداشته باشد. در تعطیلات ترم و در روزهای تعطیل، می توانید تمام وقت کار کنید (برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کار دانشجویی در بلژیک مراجعه نمایید).

کار با ویزای دانشجویی در بلژیک

آیا می توانم اعضای خانواده ام را با ویزای دانشجویی به بلژیک ببرم؟

شما به عنوان دانشجویی که در بلژیک زندگی می کنید، حق دارید همسر و فرزندان تحت تکفل خود را از طریق ویزای وابستگان با خود بیاورید. شما باید:

  • یک مکان مناسب برای زندگی خود و خانواده خود پیدا کنید.
  • برای تمام اعضای خانواده خود بیمه درمانی بلژیکی دریافت کنید.
  • بتوانید در طول مدت اقامت خود در بلژیک از خانواده خود حمایت مالی کنید.
  • خانواده شما تا زمانی که ویزای شما معتبر است می توانند در بلژیک بمانند

سخن پایانی

اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید، بلژیک با دارا بودن سیستم آموزشی عالی و شهریه مقرون به صرفه یکی از بهترین گزینه ها است که به شما این فرصت را میدهد تا در برنامه های انگلیسی، هلندی، آلمانی یا فرانسوی تحصیل کنید. در همین راستا پس از تصمیم و انتخاب دانشگاه مقصد خود در بلژیک گروه مهاجرتی آوید شما را از ابتدا و گرفتن پذیرش از دانشگاه، تا اخذ ویزای تحصیلی و اجازه اقامت همراهی میکند. برای اطمینان از انتخاب خود بهتر است پیش از آن به مقالات مهاجرت تحصیلی به هلند و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، مراجعه نمایید.

مهاجرت تحصیلی به بلژیک

مهاجرت تحصیلی به بلژیک را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و اقتصادی بسیار قوی و جاذبه های گردشگری متنوع اقامت داشته باشید، گروه مهاجرتی آوید به شما مهاجرت تحصیلی به بلژیک را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید به عنوان متخصص امور مهاجرتی، در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها