Search

ویزای ایتالیا - Italy Visa

کشور ایتالیا با توجه به این که عضو پیمان شینگن میباشد و یکی از کشورهای صنعتی و توسعه یافته اروپایی است و همچنین یکی از قدرت‌های کلیدی و مهم از نظر اقتصادیِ  در اروپا و  جهان و هشتمین کشور اقتصادی جهان از نظر تولید ناخالص داخلی برشمرده می‌شود، هرساله مقصد بسیاری از دانشجویان و توریست ها و حتی تاجران میباشد. این کشور با هرساله بورسیه های تحصیلی متفاوت و جذابی را به دانشجویان اختصاص میدهد تا از بابت هزینه های مربوط به تحصیل دغدغه ای نداشته باشند و بر تمام تمرکز خود را بر روی تحصیل بگذارند. به همین دلیل هرساله حدود ۴۰۰۰ نفر از سراسر ایران متقاضی تحصیل در این کشور می باشد. همچنین ایتالیا از لحاظ شرایط آب و هوایی بسیار معتدل بوده و از نظر آثار باستانی بسیار غنی می باشد، این موضوع باعث میشود که گردشگران بسیاری از این کشور بازدید نمایند. گرفتن ویزای ایتالیا در واقع با یک تیر چندین هدف را نشانه می روید به این صورت که ایتالیا از نظر فرهنگی بسیار شبیه به ایران بوده و مردم بسیار خونگرمی دارد، همچنین شما میتوانید به تمام کشور های اروپایی با این ویزا بدون نیاز به درخواست ویزای مجدد سفر کنید.

در ادامه به بررسی انواع ویزا هایی که از سوی این کشور برای مقاصد مختلف صادر میشود میپردازیم.

فهرست مقاله

انواع ویزای ایتالیا

در حال حاضر کشور ایتالیا چهار نوع ویزا برای اهداف مختلف صادر میکند که بسته به نوع ویزا فرد میتواند مدت زمان مشخصی را در ایتالیا سپری کند و یا به کشور های همسایه ایتالیا و یا کشور های دیگر عضو شینگن رفت و آمد نماید. با ما همراه باشید تا به توضیح هر یک بپردازیم.

ویزای نوع A یا ترانزیت - Visa Type A

این نوع ویزا که معمولا به رانندگان و کارمندان بخش مربوط به حمل نقل داده میشود، نوع آ یا ترانزیت نام دارد. در واقع به دارنده این ویزا مجوز عبور از مرز های حوزه شینگن با وسایل حمل و نقلی را میدهند و دارنده این نوع ویزا نمیتواند از طریق فرودگاه وارد خاک کشور و یا از آن خارج شود.

ویزای نوع B یا ترک خاک - Visa Type B

این نوع ویزا در واقع ویزای موقتی بوده برای کسانی که مقصد نهایی آنها کشور دیگری است اما نیاز دارند تا از خاک کشور ایتالیا عبور کنند. به عنوان مثال کسانی که قصد تعویض پرواز خود را دارند و پرواز بعدی آن ها روز دیگری است از این نوع ویزا استفاده میکنند. لازم به ذکر است که مدت اعتبار این ویزا ۵ روز میباشد.

ویزای نوع C یا کوتاه مدت - Visa Type C

این نوع ویزا مناسب کسانی است که قصد دارند به منظور خاص و به صورت موقت در خاک کشور ایتالیا بمانند مانند توریست ها و کسانی که به یک کنفرانس خاص دعوت میشود. این ویزا بسته به نوع آن تا ۵ سال نیز ممکن است اعتبار داشته باشد. ویزای نوع C سه نوع دارد:

  • یکبار ورود: دارنده آن فقط یکبار میتواند به این کشور سفر کند.
  • دوبار ورود: دارنده آن فقط دو بار میتواند به این کشور سفر کند.
  • چند بار ورود: دارند آن میتواند به تعداد دلخواه به این کشور سفر کند.

در تمام حالت های بالا حداکثر زمانی که دارنده ویزا میتواند در خاک کشور اقامت داشته باشد ۹۰ روز میباشد.

ویزای نوع D یا بلند مدت - Visa Type D

این نوع ویزا که به ان ویزای بلند مدت نیز می گویند، برای مقاصد تحیلی و تجاری معمولا استفاده میشود. به این صورت که دارنده آن میتواند بیشتر از ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد و به هر فعالیتی اعم از کار و تحصیل بپردازد. در واقع تفاوت این ویزا با نوع C فقط در مدت زمان اقامت فرد میباشد در غیر این صورت تمام ویژگی های آنها مشابه یکدیگر می باشد. در ادامه به بررسی ویزای تحصیلی که از نوع D می باشد میپردازیم.

ویزای تحصیلی

این نوع ویزا یکی از پرمتقاضی ترین ویزا های کشور ایتالیا میباشد به این دلیل که دانشجوهای بسیاری در تلاشند تا در این کشور به تحصیل بپردازند. مدارک مورد نیاز درخواست این نوع ویزا به صورت زیر میباشد:

    • نامه پذیرش تحصیلی
    • تکمیل فرم درخواست ویزای ایتالیا
    • دو قطعه عکس رنگی
    • اصل پاسپورت و کپی صفحه اول آن
    • کپی بلیط یا رزرو بلیط هواپیما به نام متقاضی
    • نامه تمکن مالی معادل ۶۰۰۰ یورو در سال
    • گردش حساب سه ماه به نام دانشجو یا یکی از والدین
    • نامه رزرو هتل یا اقامتگاه برای اقامت 10 روز اول
    • مدرک زبان ( مدرک IELTS با حداقل نمره 6، یا مدرک TOEFL با حداقل نمره 78، TOLIMO – 600، FCE – 169 ، یا DUOLINGO – 90)
    • بیمه درمانی برای پوشش هفته‌های اول اقامت
    • فیش پرداختی هزینه‌های مربوط به ویزا (۷۷ یورو)
    • اصل تاییدیه تحصیلی مقطع دبیرستان
    • اصل و ترجمه دیپلم نهایی 12 ساله (به زبان ایتالیایی) و ریز نمرات چهار سال آخر
    • اصل و ترجمه مدرک فارغ‌التحصیلی کارشناسی برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات چهار ساله مقطع تحصیلی پیشین
    • اصل و ترجمه مدرک فارغ‌التحصیلی کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات مقطع پیشین (کارشناسی‌ارشد)
    • اصل و ترجمه ایتالیایی شناسنامه، تایید شده توسط وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری
    • فرم پیش ثبت‌نام موسسه آموزشی از طریق سایت universitaly.it یونیورسیتالی

پس از آماده سازی مدارک بالا دانشجو میتواند در بازه زمانی مشخصی که توسط سفارت اعلام میشود اقدام به ثبت درخواست نماید که در بخش بعدی به توضیح کامل آن می پردازیم.

نحوه ثبت درخواست و گرفتن ویزا

در سال های اخیر به دلیل افزایش چشمگیر متقاضیان ویزا برای کشور ایتالیا سفارت این کشور اقدام به برون سپاری تخصیص وقت به افراد نموده است. در واقع شرکت CKGS که مخفف Cox and kings Global services میباشد، شرکت واسط بین متقاضیان ثبت درخواست و سفارت میباشد. به اینصورت که متقاضیان در بازه زمانی مشخص از طریق سایت میتوانند اقدام به گرفتن وقت نمایند و موعد مقرر نسبت به تحویل مدارک خود به صورت تمام و کمال طبق چک لیست اعلام شده  در سایت سفارت اقدام کنند. پس از تحویل مدارک به این شرکت در صورت نیاز به مصاحبه قرار بعدی جهت مصاحبه تنظیم میشود و در صورت عدم نیاز رسید تحویل مدارک به متقاضی داده میشود. بین ۱۰ تا ۶۰ روز پروسه صدور ویزا ممکن است به طول بیانجامد که نتیجه نهایتا از طریق ایمیل به متقاضی ارسال میشود تا جهت دریافت مدارک و پاسپورت مجدد به این شرکت مراجعه نماید.

مهاجرت به ایتالیا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به ایتالیا را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها