Search

وضعیت بازار کار در ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از قطب های مهم اقتصادی در اروپاست و  در حوزه های گسترده و متفاوتی نیاز به نیروی کار دارد . همین گستردگی و تنوع باعث شده تا هرساله مقصد بسیاری از دانشجویان برای تحصیل باشد. بسیاری از کمپانی های بزرگ و شناخته شده در این کشور مشغول به فعالیت می‌باشند.

ایتالیا غنی‌ترین کشور از لحاظ معماری در اروپاست چرا که با ظهور و تجربه بسیاری از سبک های معماری دنیا لقب مهد معماری را به خود اختصاص داده است . بنابراین رشته های معماری و مرمت و  طراحی داخلی در لیست مشاغل پر طرفدار در این کشور می‌باشند.

این کشور همچنین در حوزه مد و نساجی بسیار شناخته شده و مطرح می‌باشد و شهر میلان به عنوان یکی از معروفترین پایگاه های مد دنیا هر ساله شاهد رخداد های بی نظیر در این حوزه است .

وقتی صحبت از هنر و طراحیست قطعا نام کشور ایتالیا یکی از بی بدیل‌ترین نام ها در این حوزه است .طراحی صنعتی   و طراحی آبجکت از مشاغلی هست که از تمام دنیا برای فعالیت در این حوزه ها متقاضی وجود دارد. به دلیل حضور طراحان بزرگ و خوشنام ایتالیایی و همچنین فعالیت شرکت های بین المللی فعالیت در این رشته همواره پویا و دارای پتانسیل کاری است .

رشد تکنولوژی و نیاز به نیروی متخصص در این فیلد های کاری تقاضا برای رشته های مهندسی را بسیار افزایش داده و یکی از قطب های مهم و اساسی در بازار کار  این کشور رشته های مهندسی هستند ، حضور کمپانی های معروف خودرو سازی و همچنین غول های هواپیما سازی خود گواهی بر صحت این مطلب است .

رشته های پزشکی و داروسازی و زیر شاخه های آن هم در این بازار از سبقه خوبی برخوردارند ، علم پزشکی و پیرا پزشکی به طور مداوم در حال پیشرفت است و نیاز جامعه به مقوله بهداشت و سلامت،  بازار کار این رشته ها را در اولویت نمودار  قرار می‌دهد.

نیاز به مدیران و کارآفرینان و بیزینس من های خلاق و با استعداد از نشانه های یک جامعه پویا و موفق است .کشور ایتالیا با سرمایه گذاری و جذب نیرو در این زمینه آینده شغلی روشنی را برای متقاضیان این رشته رقم میزند.

جاذبه های توریستی ایتالیا از چشم هیچ گردشگری پنهان نیست . سالانه حدود 20 میلیون توریست از کشور ایتالیا دیدن می‌کنند . بر این اساس  رشته های توریست ، گردشگری ، موزه داری ، مدیریت توریست و زیر شاخه های آن از موقعیت خوبی برخوردار هستند .

مؤسسه آوید با داشتن مشاوران مجرب در زمینه تحصیل و کار در ایتالیا بهترین مسیر را برای دست یافتن به شغل و درآمد مناسب برای دانشجویان فراهم می‌کند. همچنین ارتباطات گسترده موسسه با دانشگاه های تراز اول این کشور به دانشجویان عزیز این امکان را می‌دهد تا با علم بر نوع تحصیل و شیوه زندگی در ایتالیا بهترین اوقات دانشجویی را سپری کنند.

مهاجرت به ایتالیا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به ایتالیا را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.