Search

هفته پروژه در دانشگاه های هلند

در تمام دانشگاه های هلند، هفته ای وجود دارد به نام هفته پروژه یا Project week که می بایست تمام دانشگاه ها در تمام رشته ها در آن شرکت نمایند. در این هفته شرکت های بزرگ و قدرتمند در زمینه های مختلف پروژه ای را تعریف میکنند و این پروژه در این یک هفته توسط دانشجویان انجام میشود. در طول تحصیل هر دانشجویی می بایست حداقل سه بار Project week را بگذرانند. Project week همچون یک واحد دانشگاهی بوده که جزو برنامه های درسی دانشجویان میباشد. در هفته پروژه میبایست بصورت اجباری شرکت نمود و با موفقیت، پروژه مربوطه را تکمیل کرد. البته نمره ای داده نمیشود و فقط یک برنامه اجباری برای کسب تجربه و آشنا شدن با پروژه های عملی است. هفته پروژه برای هر دو مقطع کارشناسی و ارشد و شامل تمام رشته ها میباشد.

فهرست مقاله

Project week چیست؟

هفته پروژه یا Project week یک گردهمایی است که برای دانشجویان تمام رشته ها برگزار میشود. شرکتها و کمپانی های معتبر برای این هفته، پروژه هایی را برای دانشگاه ها، تعریف میکنند. دانشگاه نیز دانشجویان را به گروه های پنج یا شش نفره تقسیم نموده و پروژه مربوطه را برای آنها مشخص می کند. این گروه ها میتواند متشکل از دانشجویان رشته های مختلف باشد. برای مثال یک گروه پنج نفره میتواند از یک دانشجوی مهندسی کامپیوتر، برق، مکانیک، طراحی صنعتی  و... تشکیل شود. باید گفت که پروژه هایی که کمپانی های مختلف تعریف میکنند، عموما مشکلات آن کمپانی ها می باشد که به دنبال راه حلی برای رفع آن هستند. هر کمپانی برای تعریف پروژه، حتما باید هزینه ای به دانشگاه پرداخت نمایند. هر گروهی می بایست برای پروژه تعریف شده، دو مدل راه حل در طول این هفته پیدا نموده و ارائه کند. در پایان نیز به بهترین راه حل ها، جایزه داده شده و از نفرات برتر، تقدیر به عمل می آید. تمام گروه هایی که راه حل ارائه میدهند، نمره قبولی را کسب نموده و با موفقیت Project week را میگذرانند.

چه مزایایی برای گروه برنده وجود دارد؟

گروه و یا گروه هایی که برنده اعلام می شوند این فرصت را دارند که در شرکت مورد نظر دوره کارآموزی بگذرانند و در واقع به نوعی بتوانند توانایی خود را برای استخدام شدن در شرکت مربوطه ثابت کنند. در این یک هفته کلاسی برگزار نمی شود و دانشجویان فقط بر روی پروژه کار میکنند. این یک هفته برای دانشجویانی که در هلند مشغول به تحصیل هستند، فرصتی استثنایی برای استخدام در برترین کمپانی های کشور هلند ایجاد کرده است. همانطور که میدانید، کارگروهی در انجام پروژه ها، بسیار اهمیت دارد. در ادامه به تشریح این مورد می پردازیم.

کار گروهی

مهمترین مسئله در پیشبرد پروژه کار گروهی است. در کشور هلند کار گروهی یا همان تیم ورک اصلی ترین آیتم برای انجام کارها در پروژه میباشد. اساتید دانشگاه در طول این یک هفته کار دانشجویان را رصد میکنند و نقاط ضعف و قوت دانشجو در انجام پروژه را بررسی میکنند و به صورت کامنت در پایان هفته به هر دانشجو اعلام میکنند.

هفته پروژه در هلند

دیگر مزایای هفته پروژه

در این یک هفته دانشجویان فرصت می یابند که بر روی یک پروژه واقعی کار کنند و چالش ها و دغدغه های انجام یک پروژه در ابعاد واقعی را از نزدیک لمس کنند. دانشجویان اینترنشنال میتوانند با روند انجام کار در کشور هلند در فضا و مقیاس واقعی آشنا شوند. در طول این یک هفته دانشجو به نقاط ضعف و قوت در انجام وظایف فردی و گروهی پی میبرد. دانشجویان میتوانند با شرکت های بزرگ و پروژه های به روز دنیا آشنا شوند و فرصتی عالی برای لینک زدن و ارتباط برقرار کردن با این شرکت ها پیدا کنند.

موسسه آوید به صورت تخصصی برای کشور هلند اقدام به اخذ پذیرش ، بورسیه، ویزا و ویزای همراه میکند. شما میتوانید برای آشنایی با مراحل اخذ پذیرش تحصیلی، به مقاله مربوطه مراجعه کنید. همچنین ما در تمامی زمینه های مرتبط با مهاجرت، خدمات ویژه ای ارائه می دهیم. کار ما تنها گرفتن پذیرش و ویزا نیست. ساپورت متقاضی در خاک هلند (پیدا کردن اتاق دانشجویی و خانه برای متاهلین، معرفی لینک های مربوط به کار دانشجویی، ترانسفر پول و شهریه دانشجویان، کمک به دانشجو برای ثبت نام در شهرداری، گرفتن کارت اقامت، ویزای همراه همزمان و... خدماتی است که تنها موسسه آوید در خصوص کشور هلند ارائه می دهد (شما میتوانید با مطالعه مطلب خدمات ویزای موسسه آوید، نسبت به خدمات ارائه شده، اطلاعات کاملی کسب نمایید). ما ادعا میکنیم تخصصی ترین مجموعه در ایران برای اعزام دانشجو به هلند هستیم.

توجه: تمام مطالب منتشر شده در وبسایت آوید، اختصاصی بوده و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در موسسه آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.