Search
Search
Close this search box.

هزینه تحصیل در روسیه - هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

موضوع هزینه های تحصیل در کشوری دیگر، یکی از مهمترین دغدغه های متقاضیان مهاجرت تحصیلی می باشد. دانشجویان می خواهند نسبت به شرایط زندگی و میزان پولی که باید ماهانه صرف مخارج خود کنند، آگاهی داشته باشند تا بتوانند در مورد مقصد مهاجرتی خود تصمیم گیری نمایند. در این مقاله ما در مورد هزینه تحصیل در روسیه – هزینه زندگی دانشجویی در روسیه اطلاعاتی را گردآورده ایم.

فهرست مقاله

مقدمه هزینه تحصیل در روسیه

دانشجویان از همه کشورها می توانند در رشته های مختلف در کشور روسیه تحصیل کنند. هزینه تحصیل در روسیه به محل موسسه، رشته تحصیلی و حتی سطح عملکرد دانشجو بستگی دارد. دانشجویان بین المللی کیفیت بالای آموزش را با قیمت بسیار مناسب به دست می آورند. در عین حال که کیفیت آموزش روسی به خوبی آموزش اروپایی است؛ هزینه تحصیل در روسیه نسبت به اروپا و آمریکا کمتر است. علاوه بر این، هزینه های زندگی در روسیه (مسکن، غذا، حمل و نقل، بیمه پزشکی و غیره) کمتر از بسیاری از کشورها است. به دانشجویان بین المللی تمام وقت، مزایای مختلفی مانند دانشجویان روسی ارائه می شود. برخی از دانشگاه های روسیه گاهی دانشجویان با استعداد را تشویق می کنند و به آنها در شهریه تخفیف می دهند.

هزینه تحصیل روسیه

هزینه اخذ مدرک لیسانس در روسیه

پس از گذراندن دوره های چهار ساله در مقطع کارشناسی، دانشجویان، مدرک لیسانس و دیپلم آموزش عالی دریافت می کنند. پس از آن، دانشجویان می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند و در برنامه کارشناسی ارشد شرکت کنند. هزینه آموزش در بخش تمام وقت دوره لیسانس تقریباً 240-260 هزار روبل (3,430-3,715 دلار) در سال است. حداقل هزینه 122500 روبل (1750 دلار) و حداکثر – 880000 روبل (12570 دلار) در سال است. همچنین هزینه تحصیل در یک رشته تخصصی در دانشگاه پزشکی در روسیه که معمولا پنج سال طول می‌کشد، به طور متوسط 290-320 هزار روبل (4,143-4,571 دلار) در سال است.

هزینه دریافت مدرک کارشناسی ارشد در روسیه

مدرک کارشناسی ارشد پس از دو سال آموزش اعطا می شود و دانش عمیق تری از رشته تحصیلی انتخاب شده ارائه می دهد. در صورت داشتن مدرک لیسانس یا تخصصی می توانید برای برنامه کارشناسی ارشد درخواست دهید. هزینه آموزش در بخش تمام وقت کارشناسی ارشد به طور متوسط 260-280 هزار روبل (3715-4000 دلار) در سال است. حداقل هزینه 147000 روبل (2100 دلار) در سال و حداکثر آن 460000 روبل (6570 دلار) در سال میباشد.

تحصیل رایگان در روسیه

در روسیه برای دانشجویان بین المللی نیز فرصتی جهت تحصیل رایگان وجود دارد. هر ساله دولت روسیه چندین هزار فرصت تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور اختصاص می دهد. در عین حال، برخی از شهروندان خارجی می‌توانند به طور برابر با روس‌ها از سهمیه تحصیلات رایگان استفاده کنند. یکی از این فرصتها برای ثبت نام رایگان، برنده شدن در المپیاد دانشگاهی است.

مزایای دانشجویی در روسیه

دانشجویان دانشگاه روسیه، واجد شرایط دریافت برخی مزایا هستند. به عنوان مثال، دانشجویان تمام وقت می توانند کارت حمل و نقل ویژه ای را برای سفر از طریق مترو، اتوبوس یا تراموا با هزینه بسیار کمتر دریافت کنند. همچنین تخفیف هایی برای بلیط موزه ها، تئاترها و سینماها خواهند داشت.

هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در روسیه

هزینه اقامت دانشجویی در روسیه بسته به محل اقامت، امکانات رفاهی و نوع اقامتگاهی که انتخاب می کنید می کنند؛ از 150 روبل تا 35000 روبل (2.6 تا 612 دلار آمریکا) در ماه متغیر است. در میان شهرهای روسیه، مسکو و سن پترزبورگ به عنوان گران ترین شهرها برای زندگی شناخته شده اند.

هزینه زندگی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار در ماه یا 3000 تا 4000 دلار در هر سال تحصیلی (سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. بهتر است برای هزینه های اضافی مانند بیمه درمانی، خرید ظروف، ملحفه، مواد شوینده و خرید کتاب، از 300 تا 400 دلار بیشتر درنظر بگیرید. قیمت خوابگاه دانشجویی اجاره ای در روسیه از 500 تا 35000 روبل (7 تا 500 دلار آمریکا) در ماه بسته به منطقه، نوع و محل اقامت (خوابگاه، اتاق اجاره ای یا آپارتمان) متغیر است.

بیمه پزشکی در کشور روسیه

یک بیمه نامه پزشکی داوطلبانه (VMI) برای دانشجویان در دانشگاه های مسکو از 4000 تا 12000 روبل (57-170 دلار آمریکا) در سال هزینه دارد. این بیمه کل دوره تحصیلی را پوشش می دهد، اگرچه دانشگاه ها درخواست می کنند که بیمه نامه ها در سال یا ترم پرداخت شود.

هزینه وعده های غذایی در روسیه

طبق اطلاعات رسمی، حداقل سبد خرید (شامل نان، ماکارونی، گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه، شیر و شکر) در روسیه 4209 روبل (60 دلار آمریکا) در ماه هزینه دارد. این هزینه بستگی دارد به منطقه ای که مردم در آن زندگی می کنند و چیزی که میخرند. هزینه یک ناهار بین 270 تا 420 روبل (4 تا 6 دلار) است. البته قیمت فست فودها پایین تراز این مبلغ می باشد.

هزینه حمل و نقل در کشور روسیه

یک سفر در متروی مسکو 57 روبل (حدود 1 دلار) هزینه دارد، در حالی که یک کارت سفر با امکان 60بار تردد، 1970 روبل (28 دلار آمریکا) هزینه دارد. با استفاده از تخفیف دانشجویی می توان یک کارت ماهانه زیرزمینی مسکو را به قیمت 405 روبل (6 دلار آمریکا) دریافت کرد، این هزینه در شهرهای دیگر حتی کمتر است.

سیم کارت و اینترنت در روسیه

سیم کارت های تلفن همراه، اینترنت تلفن همراه و تبلت در فروشگاه های تلفن به فروش می رسد. برای خرید سیم کارت به پاسپورت ملی (که نشان دهنده ثبت نام در محل سکونت شما است) و کارت مهاجرت نیاز دارید. در مورد بهترین نرخ ها (هزینه تماس، پیامک، داده و غیره) از فروشگاه مشاوره بخواهید. هزینه بسته استاندارد خدمات از 300 تا 400 روبل (4-6 دلار آمریکا) متغیر است. هنگام خرید سیم کارت، هزینه کارت به حساب شماره تلفن واریز می شود و پس از آن بسته به طرح تعرفه، موجودی را شارژ می کنید.

هزینه پوشاک در کشور روسیه

فروشگاه های زنجیره ای زیادی از برندهای معروف، چه بین المللی و چه روسی وجود دارد. قیمت پوشاک معمولاً بالاتر از اروپا است، اما لباس‌های باکیفیت و ارزان همیشه در حین فروش یافت می‌شوند. به عنوان مثال، می توانید یک تی شرت به قیمت 500 روبل (7 دلار آمریکا) یا یک شلوار جین به قیمت 1500 روبل (21 دلار آمریکا) پیدا کنید.

هزینه پوشاک در روسیه

سرگرمی ها در روسیه

قیمت بلیط تئاتر Cultural Pursuits مسکو از 800 تا 2500 روبل (11-36 دلار آمریکا) و بلیط سینما از 400 تا 1000 روبل (6-14 دلار) است. هزینه بازدید از موزه نیز 200 تا 1000 روبل (3 تا 14 دلار آمریکا) می‌باشد. ورود به باشگاه ها در روسیه به طور کلی رایگان است و بازدیدکنندگان نوشیدنی و تنقلات می خرند. متوسط قیمت یک کوکتل در کلوپ های مسکو 500 روبل (7 دلار آمریکا) و در شهرهای دیگر 300 روبل (4 دلار آمریکا) است.

از آنجایی که، پیش‌بینی همه چیزهایی که در طول تحصیل خود نیاز دارید دشوار است ما مجموعه ای از مقالات شامل اقتصاد روسیه و آب و هوای روسیه و جاذبه های گردشگری روسیه را آماده کرده ایم که پس از خواندن آنها، متوجه خواهید شد؛ برای زندگی در روسیه به چه مقدار پول نیاز دارید، به طور متوسط هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل عمومی و بیمه پزشکی چقدر است و به عنوان دانشجو چه مزایایی دریافت خواهید کرد. همچنین در مورد ایمنی در روسیه، نحوه گذراندن اوقات فراغت، غذاهایی که روس ها ترجیح می دهند و همچنین مشخصات آب و هوای مناطق مختلف این کشور عظیم مطالب مفیدی خواهید آموخت.

سخن پایانی هزینه تحصیل در روسیه

روسیه دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش انبوه در جهان و دارای سنت دیرینه آموزش با کیفیت بالا برای همه شهروندان است. سیستم آموزشی روسیه 98 درصد نرخ باسوادی تولید می کند که از بیشتر کشورهای اروپای غربی بیشتر است. برترین دانشگاه های روسیه در مسکو و سن پترزبورگ واقع شده اند. که باتوجه به هزینه های مناسب آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی میتواند گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی باشد. مشاورین ما درگروه مهاجرتی آوید شما را در خصوص انتخاب بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی با توجه به بودجه و سلیقه شما راهنمایی میکنند.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه را از کجا شروع کنیم؟

اگر علاقه‌مند به مهاجرت به کشور روسیه هستید، ما در موسسه آوید مهاجرت از طریق تحصیل به کشور روسیه را پیشنهاد می کنیم. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها