Search

موقعیت جغرافیایی کانادا - جغرافیای کشور کانادا

کشورها غالبا در بدو امر با چیزهایی ارزیابی و مقایسه می‌شوند که جزء مناظر طبیعی آن کشور است و در پله‌ی بعدی دستاوردهای علمی و صنعتی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، سطح بهداشت و سلامت و… مورد سنجش واقع می‌شود. در سفر به کانادا نیز آنچه در وهله‌ی اول ذهن توریست یا مهاجر را به خود جلب میکند، همین مناظر طبیعی است و دلیل ما بر این ادعا آنست که مثلا فردی که برای تحصیل یا کار اقدام به مهاجرت به کانادا میکند ؛ برفرض اطلاع از یک دانشگاه عالی هم به لحاظ اساتید و هم کیفیت آموزش و یا اطلاع از موسسه و شرکتی با درآمد تضمین شده‌ی مکفی، اما در یک مکان با آب و هوای نامساعد و مسیر صعب‌العبور، قطعا در مورد تحصیل یا کار در آن مکان دچار تردید خواهد شد و این تردید جز به خاطر شرایط محیط زیست آنجا نیست. منظور ما از مناظر طبیعی در این جا، هر آن چیزی است که به شکل طبیعی در جغرافیای یک منطقه وجود دارد از کوه و جنگل گرفته تا رودخانه و دریاچه . هرچند طبیعی بودن این اماکن منافاتی با نیاز به حفظ و مراقبت توسط انسان ندارد. ما در این مقاله به معرفی موقعیت جغرافیایی کانادا و تبیین بخش های مختلف جغرافیای کانادا می پردازیم.

فهرست مقاله

مقدمه موقعیت جغرافیایی کانادا

کانادا نه تنها به لحاظ وسعت دومین کشور جهان است بلکه از منظرهای مختلف جزء برترین هاست؛ سرزمینی آمیخته از مناظر طبیعی با چشم اندازهای کم نظیر برای کسانیکه علاوه بر آرزوی تحصیل یا کار در این کشور سودای طبیعت گردی را در سر می پرورند. لذا برای آنکه افراد بتوانند تصمیم قاطعی درباره مهاجرت به کانادا بگیرند، باید شناخت کاملی از این کشور و طبیعت آن داشته باشند. با جستجو در سایتهایی که اطلاعاتشون توسط NGO ها یا سازمانها و مراکز مرتبط با محیط زیست کانادا بار گذاری شده تا آنجایی که ما دیدیم، مطالب به صورت جداجدا در سایتهای مختلف آمده که کار تحقیق را برای مهاجرین دشوار میکند؛لذا در این مقاله به صورت خلاصه اطلاعاتی حتی الامکان مختصر و جامع در خصوص موقعیت جغرافیایی کانادا، مناظر طبیعی و اماکن گردشگری آن در اختیار خوانندگان قرار خواهیم داد.

برای این منظور ابتدا به موقعیت جغرافیایی این کشور در قاره آمریکا میپردازیم و سپس تقسیمات کشوری و به دنبال آن مناظر طبیعی موجود در هر منطقه و استان را بیان میکنیم.

موقعیت جغرافیایی کانادا

موقعیت جغرافیایی کانادا

کشور کانادا با مساحت ۹.۹ میلیون کیلومتر مربع در شمال آمریکای شمالی واقع شده که از شرق با اقیانوس اطلس و از غرب با اقیانوس آرام و از شمال با اقیانوس منجمد شمالی همسایه است و با ایالات متحده‌ی آمریکا در جنوب مرز مشترک دارد.

آمریکای شمالی سومین قاره بزرگ جهان، واقع در نیمکره‌ی شمالی و تقریبا در نیمکره‌ی غربی کره‌ی زمین است.آب و هوای آمریکای شمالی قاره ای است. این به آن معناست که آب و هوا به طور کلی خشک است؛ با زمستانهای سرد و تابستانهای گرم.

مناطق و استانهای کانادا

کشور کانادا در تقسیم بندی اولیه‌ی خود به پنج منطقه تقسیم میشود:اقیانوس اطلس، کانادای مرکزی، پریری ها، ساحل غربی و‌ سرزمینهای شمالی . از نظر سیاسی نیز از ۱۳ بخش تشکیل شده؛ ۱۰ استان و ۳ قلمرو . قلمروها نیز شامل مناطق شمال غربی کانادا، نوناووت و یوکان میباشد. استانهای کانادا نیز در مناطق پنجگانه‌ی کانادا قرارگرفته اند.

کانادا ۳۴ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثرا در شهرها زندگی میکنند و هنوز جمعیت قابل توجهی در روستاها زندگی میکنند.اگر به شمال سفید بزرگ سفر کنید به احتمال زیاد کانادایی هایی از هر نژاد، مذهب، فرهنگ و عقیده را خواهید یافت . شمال سفید بزرگ یکی از نام های مستعاری است که برای اشاره به کانادا استفاده می شود . نام «کانادا» از قرن شانزدهم زمانی که استعمارگران فرانسوی این نام را از کلمه ایروکویی «کاناتا» به معنای «سکونتگاه»، «زمین» یا «دهکده» گرفتند، مورد استفاده قرار گرفت. اخیرادولت فدرال کانادا اعلام کرده است که قصد دارد از ۱.۲ میلیون مهاجر جدید در سه سال آینده استقبال کند، که به این معنی است که جمعیت این کشور احتمالاً حتی از آنچه که هست متنوع تر خواهد شد.

پایتخت کانادا

 پایتخت کانادا، اتاوا، شهری واقع در کنار رودخانه اتاوا در مرکز کانادا، در استان انتاریو است. این در اتاوا است که در آن پارلمان کانادا، دادگاه عالی و اقامتگاه نخست وزیر و سایر سایت های مرتبط با دولت را خواهید دید. یکی دیگر از جاذبه های مهم در پایتخت کانادا کانال Rideau است که از داخل شهر می گذرد. در فصل زمستان که کانال یخ می زند، افراد زیادی از اسکیت سواری روی آن لذت می برند. 

جغرافیای کشور کانادا

تقسیم بندی استانها

منطقه‌ی ساحل غربی

منطقه ساحل غربی کانادا تنها از یک استان تشکیل شده به نام بریتیش کلمبیا که اغلب به آن دروازه  اقیانوس آرام کانادا میگویند که میتوان آن را به عنوان بهشت ​​عاشقان طبیعت توصیف کرد، زیرا شامل بخشی از کوه های راکی ​​و برخی از زیباترین جنگل های کانادا است . به دلیل موقعیت جغرافیایی بریتیش کلمبیا، از جمله نزدیکی آن به اقیانوس آرام، این استان می تواند چندین نوع الگوی آب و هوایی را تجربه کند. در سواحل، آب و هوا عمدتاً در تمام طول سال معتدل است. در مقابل، داخل استان اغلب زمستان‌های سردتر و تابستان‌های گرم‌تری را تجربه می‌کند. بریتیش کلمبیا نیز میزان بارندگی قابل توجهی را به خصوص در سواحل دریافت می کند. صنعت پیشرو استان جنگلداری است. در واقع حدود نیمی از محصولات تولید شده در استان مربوط به جنگلداری است. 

منطقه اقیانوس اطلس

چهار استان در منطقه اقیانوس اطلس وجود دارد: نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، و نوا اسکوشیا.

نیوفاندلند و لابرادور

این آخرین استانی بود که در سال ۱۹۴۹ به کنفدراسیون کانادا پیوست . همانطور که از نام آن پیداست، استان نیوفاندلند و لابرادور از دو بخش تشکیل شده است. لابرادور در سرزمین اصلی کانادا قرار دارد و در نزدیکی ساحل آن جزیره نیوفاندلند قرار دارد. این استان به خاطر ماهیگیری و شهرهای ساحلی عجیبش معروف است. جریان های مختلف اقیانوس اطلس زمستان های سرد و تابستان های خنک را به وجود می آورد. در بسیاری از موارد، جریان‌های اقیانوسی با هم ترکیب می‌شوند و مه غلیظی را ایجاد می‌کنند که یک منظره معمول در سواحل نیوفاندلند است.

پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد یا به اختصار PEI کوچکترین استان کانادا است. این استان زادگاه کنفدراسیون کانادا در سال ۱۸۶۷است، اگرچه تا سال ۱۸۷۳ به یک استان تبدیل نشد. مانند سایر استان‌های اقیانوس اطلس، PEI دارای آب و هوای بسیار زیادی است که تحت تأثیر اقیانوس اطلس است. جریان‌های آن اغلب در مقایسه با بقیه کانادا منجر به تاخیر در رسیدن فصول مختلف می‌شود. مانند سایر استان های اقیانوس اطلس، ماهیگیری از لحاظ تاریخی صنعت مهمی در PEI بوده است، اما کشاورزی نیز مهم است.

اسکوشیا

نوا اسکوشیا در سواحل شرقی کانادا قرار دارد. از شرق، جنوب و غرب با اقیانوس اطلس و از شمال با استان نیوبرانزویک هم مرز است. شرایط آب و هوایی در سواحل باعث می شود زمستان های گرم تر و تابستان های خنک تر باشد. بیشتر در داخل، زمستان ها کمی سردتر و تابستان ها کمی گرم تر است. از آنجایی که نوا اسکوشیا در اقیانوس اطلس واقع شده است، ماهیگیری و کشتی سازی در طول تاریخ دو صنعت پیشرو در این استان بوده اند. اما امروزه اقتصاد بسیار متنوع تر شده است. جدیدترین صنعتی که در استان شاهد رشد قابل توجهی بوده، استخراج نفت و گاز فراساحلی است. 

نیوبرانزویک

نیوبرانزویک در شبه جزیره آکادیان، در جنوب استان کبک، تنها استان دو زبانه کانادا است، زیرا انگلیسی و فرانسوی هر دو زبان های رسمی در آنجا هستند . این استان دارای آب و هوای معتدلی است که در آن زمستان‌ها سرد و تابستان‌ها نسبتاً گرم است. مانند بسیاری از استان های دیگر کانادا، نیوبرانزویک اقتصاد عمدتاً مبتنی بر منابع دارد، اگرچه بخش خدمات رو به رشد و همچنین بخش تولیدی کوچکی نیز وجود دارد.

استان های کشور کانادا

کانادای مرکزی

استان های کبک و انتاریو چیزی را تشکیل می دهند که معمولاً کانادا مرکزی نامیده می شود. 

کبک

کبک با نام مستعار استان لابل (استان زیبا) در زبان فرانسه، دومین استان پرجمعیت کانادا است. کبک همچنین بزرگترین استان کانادا از نظر مساحت است، به این معنی که آب و هوای آن بسته به اینکه در کدام استان هستید، می تواند بسیار متفاوت باشد. در حالی که جنوب کبک به طور معمول دارای زمستان های بسیار سرد و تابستان های معتدل تا بسیار گرم است، مناطق شمالی استان معمولاً زمستان های بسیار سرد و تابستان های خنک را تجربه خواهند کرد.

انتاریو

انتاریو پرجمعیت ترین استان کانادا است. مانند کبک، انتاریو از نظر منطقه وسیع است، از مرز با ایالات متحده در جنوب، تا خلیج هادسون در شمال امتداد دارد، و شرایط آب و هوایی را بر اساس استانی که هستید بسیار متفاوت می کند. زمستان ها در شمال سردتر و تابستان ها در جنوب بسیار گرم تر است.

استان های دشتی کانادا

منیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا منطقه پریری استان کانادا را تشکیل می دهند. اقتصاد این سه استان عمدتاً مبتنی بر بهره برداری از مناظر طبیعی آنهاست. توپوگرافی استان های پریری به جز بخشی از آلبرتا که بخشی از کوه های راکی ​​را در خود جای داده است، بسیار هموار است . آب و هوای استان های پریری دارای زمستان های بسیار سرد و تابستان های بسیار گرم و خشک است.

مانیتوبا

مانیتوبا شرقی ترین استان پریری است. جغرافیای استان شامل حدود یکصد هزار دریاچه است که بزرگترین آنها دریاچه وینیپگ است که یکی از بزرگترین منابع آب شیرین داخلی در جهان است.

ساسکاچوان

مانند منیتوبا، ساسکاچوان نیز صادرکننده غلات بسیار مهمی است. در واقع این استان هم به «سبد نان جهان» و هم «ولایت گندم» ملقب شده است. حدود چهل درصد از زمین های قابل کشت کانادا در ساسکاچوان واقع شده است. استخراج معادن نیز یک بخش کلیدی در ساسکاچوان است زیرا این استان دارای ذخایر بزرگ اورانیوم و پتاس است.

آلبرتا

آلبرتا پرجمعیت ترین استان پریری و مسلماً دیدنی ترین استان است. کوه‌های راکی، که دریاچه لوئیز در آن قرار دارد، و همچنین پارک ملی بنف، از جاذبه‌های طبیعی اصلی استان هستند. 

مناظر طبیعی کانادا

منطقه‌ سرزمینهای شمالی

– مناطق شمالی سردترین و خشن ترین آب و هوای کانادا را در خود جای داده است، به همین دلیل جمعیت آن بسیار کم است. تنها حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر در سرزمین های شمالی زندگی می کنند که شامل قلمرو یوکان، سرزمین های شمال غربی و نوناووت است.

امروزه نواحی شمالی به شدت تحت تاثیر گرمایش جهانی قرار گرفته اند که باعث شرایط ملایم تر و شاید مهمتر از همه ذوب یخ ها می شود که شکار و الگوهای مهاجرت برخی از حیوانات را به خطر می اندازد و حفظ سبک زندگی سنتی را برای جمعیت بومی دشوارتر می کند. زندگی در مناطق شمالی کانادا نیز به دلیل هزینه های بالای زندگی دشوارتر شده است. تقریباً هر چیزی که مردم مناطق شمالی مصرف می کنند باید از جنوب وارد شود و به دلیل زیرساخت های حمل و نقل محدود و دورافتاده بودن بسیاری از جوامع شمالی، حمل و نقل کالا به این منطقه بسیار پرهزینه است.

یوکان

یوکان خانه بلندترین کوه کانادا، کوه لوگان است. همچنین جایی است که سردترین دمای کانادا با دمای ۶۳- درجه سانتیگراد ثبت شده است.

سرزمینهای شمال غربی

سرزمین های شمال غربی جایی است که رودخانه مکنزی را خواهید دید که دومین سیستم رودخانه بزرگ در آمریکای شمالی است. بیش از نیمی از جمعیت نواحی شمال غربی بومی هستند و عمدتاً از مردم کشورهای دِنه، اینویت و متیس تشکیل شده‌اند.

ناووت

در زبان در لغت به معنای “سرزمین ما” است. نوناووت که قبلا بخشی از قلمروهای شمال غربی بود، در سال ۱۹۹۹ ایجاد شد. قلمرویی که اکثریت قریب به اتفاق مردم آن را اینویت تشکیل می‌دهند، شامل برخی از دورافتاده‌ترین جوامع کانادا است. مانند دیگر مناطق شمالی، اقتصاد نوناووت به شدت به مناظر طبیعی آن وابسته است که شامل فلزات گرانبها، الماس، نفت و گاز طبیعی می شود.

جنگل های کشور کانادا

جنگلهای کانادا

کانادا به جهت آب و هوای مناسب در بسیاری از مناطق مختلف خود دارای جنگلهای بسیار وسیع تا وسیع و کوچک است که بعنوان یکی از بزرگترین چشم اندازهای طبیعی نظر هر کس را به خود جلب میکند تا جایی که در این مقاله از آن به عنوان آپشنی که میتوان در سفر به کانادا به آن توجه داشت، نام میبریم. تقریباً ۸۰ درصد از زمین‌های جنگلی کانادا در منطقه جنگل‌های شمالی قرار دارد که در یک قوس به سمت جنوب از دلتای رودخانه مکنزی و مرز آلاسکا تا شمال شرقی بریتیش کلمبیا، در سراسر شمال آلبرتا و ساسکاچوان، از طریق مانیتوبا، انتاریو و کبک در نوسان هستند.

کانادا به خاطر زیستگاه های جنگلی اش شناخته شده است. در واقع، بیش از نیمی از کشور پوشیده از جنگل است و کانادا تقریباً 10 درصد از جنگل های جهان را در خود جای داده است. از جنگل های شمالی در نیوفاندلند گرفته تا جنگل های ساحلی باشکوه جزیره ونکوور، هر استان خانه جنگل های منحصر به فرد بسیاری است.

مناطق جنگلی در کانادا

جنگل های کانادا در هشت منطقه مختلف قرار دارند:

– منطقه جنگلی آکادیان در کبک و همچنین استان های دریایی در شرق کانادا واقع شده است و تا ایالات متحده گسترش می یابد.

-منطقه جنگلی شمالی بزرگترین منطقه جنگلی در کانادا است. این منطقه در شمال واقع شده است و حدود یک سوم از جنگل های شمالی دور قطبی جهان را در خود جای داده است (که گاهی اوقات به عنوان جنگل برفی نیز شناخته می شود).

– منطقه جنگل ساحلی که در ساحل غربی واقع شده است، خانه درختان تقریباً کاملاً مخروطی مانند صنوبر داگلاس، صنوبر سیتکا، شوکران غربی و سرو قرمز غربی است.

– منطقه جنگلی کلمبیا بین کوه های راکی ​​و فلات مرکزی در بریتیش کلمبیا واقع شده است.

– منطقه جنگلی برگریز بین دریاچه هورون، دریاچه انتاریو و دریاچه ایری در جنوب غربی انتاریو قرار دارد.

– دریاچه های بزرگ – جنگل سنت لارنس؛این منطقه دومین منطقه بزرگ جنگلی است و از جنوب شرقی منیتوبا تا شبه جزیره گاسپه واقع شده است.

– منطقه جنگلی مونتان در غرب کانادا واقع شده است و بخش‌هایی از کوتنایز، فلات مرکزی بریتیش کلمبیا و تعدادی دره نزدیک به مرز آلبرتا را پوشش می‌دهد.

– منطقه جنگلی زیر آلپ در بریتیش کلمبیا و آلبرتا واقع شده است.

بوری یِل

از بین مناطق یاد شده منطقه جنگلی شمالی یا همان “بوری یِل” بزرگترین منطقه جنگلی در کانادا است. در شمال واقع شده است و شامل حدود یک سوم جنگل های شمالی دور قطبی جهان است. جنگلی در جهان که درست دور تمام نیمکره شمالی زمین مانند یک هدبند سبز غول پیکر پیچیده شده است. به عنوان ریه های سیاره عمل می کند و بیشتر هوایی را که تنفس می کنیم تولید می کند و بر آب و هوای جهان تأثیر می گذارد.

ودر مقابل”بوری یِل”، جنگل کارولینیا قرار دارد در شبه جزیره مثلثی شکل در جنوب انتاریوکه در سراسر جنوبی ترین قسمت کانادا امتداد دارد. با پوشش ۵۵۰کیلومتری از قلمرو انتاریو، کوچکترین نوع جنگل در کشور است.

دریاچه ها و رودخانه های کانادا

کانادا با بیش از ۸۵۰۰ رودخانه و دو میلیون دریاچه در صدر کشورهای جهان از لحاظ دارا بودن پدیده های آبی قرار دارد.

دریاچه های جذاب احاطه شده توسط کوههای پوشیده از برف و جنگل های صنوبر همیشه سبز چیزی است که اکثر مردم هنگام تصور رشته کوه های راکی کانادا به آن فکر می‌کنند.

دریاچه های بزرگ لورنتین یا دریاچه های بزرگ آمریکای شمالی مجموعه ای از دریاچه های بزرگ آب شیرین به هم پیوسته با ویژگیهای دریامانند در منطقه‌ی شرق میانه‌ی آمریکای شمالی هستن که از طریق رودخانه‌ی سنت لارنس به اقیانوس اطلس راه دارند. آنها دریاچه های سوپریور، میشیگان، هورون، ایری و آنتاریو هستند و بطور کلی در مرز کانادا و ایالات متحده‌ی آمریکا یا نزدیک آن هستند.دریاچه های بزرگ، بزرگترین دریاچه های آب شیرین از نظر مساحتِ کل در جهان هستند.

زیبایی دریاچه های کانادا به ویژه آلبرتا و بریتیش کلمبیا غیر قابل انکار است. اما باید اعتراف کنیم دریاچه های غربی با آب فیروزه ای رنگ که توسط قله های کوهستانی خیره کننده احاطه شده اند، لذت خاصی برای چشم ها دارند. اگر به دنبال شنا کردن یا سوار شدنِ قایق موتوری هستید به دریاچه های شرق بروید و اگر خواهان تجربه ای ناب با قایق‌های پارویی روی دریاچه های آرام هستید به غرب بروید.

دریاچه خالدار کانادا

یکی دیگر از منحصر به فرد ترین دریاچه ها در کانادا، دریاچه‌ی خالدار است در نزدیکی جنوب مرکزی بریتیش کلمبیا. دریاچه ای پر از خالهای رنگی زیبا. این خالهای کم نظیر در واقع مواد معدنی کف بستر دریاچه هستند که بر اثر گرما سخت شده اند.

دریاچه ی آنتاریو کانادا

دریاچه‌ی آنتاریو ممکن است کوچکترین دریاچه باشد اما همچنان چهاردهمین دریاچه بزرگ جهان است که در زیر آبشار نیاگارا قرار دارد. شنا کردن در عرض پنجاه و یک کیلومتری این دریاچه چالشی است که بسیاری از شناگران با آن روبرو می‌شوند هرچند تا کنون فقط پنجاه نفر موفق به این کار شده اند و شاید شما بتوانید پنجاه و یکمین نفر باشید!

دریاچه آبراهام کانادا

دریاچه آبراهام در رودخانه ساسکاچوان شمالی آلبرتا یک دریاچه جدیدتر است. این دریاچه در اثر فعالیت های یخبندان ایجاد نشده است؛ بلکه بیشتر به دلیل سدسازی رودخانه در سال ۱۹۷۲ است. زمستان در رشته کوه های راکی ​​کانادا سرد است، اما این زمان عالی برای دیدن پدیده حباب معروف دریاچه است. گیاهان در حال پوسیدگی متان ساطع می کنند و در نتیجه آب هنگام یخ زدن حباب می زند. متان قابل اشتعال است بنابراین اگر سیگار می کشید نزدیک یخ روشن نشود.

دریاچه‌ی زمرد کانادا

جولای یعنی تیرماه زمان خوبی برای بازدید از دریاچه زمرد، بزرگترین دریاچه‌ی پارک ملی یوهو در رشته کوه های راکی کانادا است. این دریاچه رنگ خود را از سنگ آهک پودری موجود در آب می‌گیرد. دریاچه بطور کلی تا ژوئن یخ زده است . اگر در زمستان از آن بازدید میکنید. این دریاچه مکان عالی برای اسکی صحرای کانتری است.

رودخانه های کانادا نیز همانند دریاچه ها در مناطق مختلف کانادا جریان دارد. طولانی‌ترین رودخانه کانادا، رودخانه مکنزی در سرزمین‌های شمال غربی است که در مقایسه با رودخانه سنت لارنس، ۴۲۴۰کیلومتر طول دارد و کبک و انتاریو را در بر می‌گیرد که ۳۰۵۸ کیلومتر است.

به غیر از رودخانه مکنزی رودخانه های متعدد زیادی در کانادا به چشم می‌خورد از جمله؛ رودخانه یوکان، رودخانه‌ی نلسون، کلمبیا، ساسکاچوان، رودخانه‌ی صلح، چرچیل که به ترتیب بعد از مکنزی بزرگترین رودخانه های کانادا هستند.

رشته کوه های کانادا

رشته کوه های کانادا

اگر به دنبال ورزشهای پر خطر هستید و اگر عبور کردن از جنگلهای مخوف و قایقرانی و شنا در آبهای متلاطم هیجانشان را برای شما از دست داده اند؛ کوهنوردی و صخره نوردی در رشته کوه های مرتفع را پس از مهاجرت به کانادا جزء اولین برنامه های خود قرار دهید.

 کوه های راکی ​​کانادا شامل برخی از معروف ترین پارک های ملی در کانادا، از جمله قدیمی ترین پارک ملی در کانادا یعنی بنف می‌باشد. این پارک در استان آلبرتا واقع شده است و در گذشته به عنوان پارک کوه های صخره ای کانادا شناخته میشد.

 پارک های کوهستانی راکی ​​کانادا به دلیل ویژگی های برجسته در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده اند. یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های آبی مسحورکننده، آبشارهای قدرتمند، و قله‌های کوه پوشیده از برف تعداد بی‌نظیری از فعالیت‌ها را ارائه می‌دهند. کوه‌ها، کوهنوردان، اسکی‌بازان و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی را از سراسر جهان جذب می‌کنند. این رشته کوه همچنین دارتی مناطق فسیلی قابل توجهی است.

تنوع حیات وحش و پوشش گیاهی در کوه های راکی ​​کانادا چشمگیر است. در اینجا می توانید همه چیز را از کاکتوس بیابانی گرفته تا یک میدان یخی پیدا کنید! رایج ترین مناظر عبارتند از: مراتع آلپ، جنگل های خوش آب و هوا، جنگل های انبوه مخروطیان، و علفزارهای غلتان. این مزارع سرسبز خانه طیف گسترده ای از حیوانات وحشی است. خرس گریزلی، گوزن، گوزن قاطر، بز کوهی، گوسفند شاخدار، و ولورین از جمله حیوانات شگفت انگیزی هستند که می توانید ببینید. رشته کوه های راکی ​​کانادا میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می کند و می تواند نیازهای همه را برآورده کند. کوه‌های راکی ​​کانادا که با اقامتگاه‌های زمستانی دنج، کمپ‌های تابستانی، و هتل‌های بسیاری در شهرهای کوچک زیبا پر شده‌اند، ترکیبی عالی از مناظر طبیعی منحصربه‌فرد برخی از بزرگترین شهرهای نزدیک رشته کوه های راکی ​​کانادا، کلگری و ادمونتون در آلبرتا، همراه با ونکوور در بریتیش کلمبیا هستند.

کوه رابسون یک میراث جهانی است و اتفاقا بلندترین قله‌ی راکی است. اگر می‌خواهید رودخانه ها و کوه های کانادا را کاوش کنید، هیچ چیز بهتر از پارک استانی کوه رابسون واقع در بریتیش کلمبیا نیست . لیست مکانهایی که باید در این منطقه بازدید کنید، می‌تواند بی پایان باشد. از کوهنوردی گرفته تا قایقرانی در موس، یلوهد، یا دریاچه ی ویتنی. رودخانه‌ی فریزر به قایقرانی در رودخانه معروف است و مناظری که هنگام رفتن می‌توانید تماشا کنید دلتان را به آتش می‌کشد. بنابراین اگر قصد مسافرت دارید، سفر به کانادا را در اولویت خود قرار دهید.

آبشارهای کانادا

آبشارهای کانادا

یکی از چیزهایی که کانادا را منحصر به فرد کرده است آبشارهای فراوان با ارتفاع و عرض‌های متفاوت در مناطق مختلف کانادا قرار گرفته اند و امکان لذت بردن از این پدیده طبیعی شکوهمند را به افراد بسیاری در سراسر کانادا می‌دهد. هر کدام از این آبشارها جذابیت مخصوص به خود را دارد لیکن تنها نیاگارا است که شهرت جهانی دارد .

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یک تجربه بی نظیر است. شهر اطراف آن مملو از هتل ها، رستوران ها، فروشگاه های توریستی و جاذبه های جذاب است، اما راه های بسیار جالبی نیز برای تعامل با آبشار وجود دارد. می‌توانید از آسانسور پایین بیایید و از طریق یک تونل آبشار را از پشت تجربه کنید، می‌توانید از طریق زیپ‌لاین منظره‌ای پانوراما از آبشار را تماشا کنید، یا می‌توانید یک تور کروز بگیرید تا آبشار نیاگارا را از پایین تجربه کنید. آبشار نیاگارا شهرت و شکوه زیادی دارد در حالیکه ارتفاع بسیاری از آبشارها از آن بیشتر است.

آبشار ویرجینیا

آبشار ویرجینیا در واقع دو برابر نیاگارا ارتفاع دارد. به اطراف نمی پرد یا جهت را تغییر نمی دهد. این فقط یک توده چشمگیر از آب است که مستقیماً روی لبه جریان دارد.

با این حال، دسترسی به این آبشار کمی دشوارتر است. برای رسیدن به آبشار ویرجینیا، باید به سمت شمال – راه شمال – به منطقه حفاظت شده پارک ملی ناهانی در مناطق شمال غربی بروید.

بهترین منظره آبشار ویرجینیا برای ماجراجویان شجاعی است که مایل به پارو زدن یا قایق سواری در رودخانه ناهانی هستند . این تنها راه برای رسیدن به پایه آبشار است، جایی که می توانید واقعاً ارتفاع آن را درک کنید. اگر مطمئن هستید که برای انجام چنین ماجراجویی شدید آمادگی دارید سفر به کانادا را فراموش نکنید. شما همچنین می توانید یک تور هواپیمای شناور برای دیدن آبشار از آسمان برای یک سفر به همان اندازه به یاد ماندنی رزرو کنید.

آبشار تاکاکاو

آبشار باریک و بلند با بیش از ۳۰۰ متر ارتفاع، دومین آبشار بلند در کل کانادا است. این آبشار یکی از جاذبه های پارک ملی زیبای یوهو در بریتیش کلمبیا است .

می توانید از جاده پر پیچ و خم آبشار تاکاکاو را تماشا کنید، اما برای تجربه واقعی آن، باید از ماشین خود پیاده شوید و یک مسیر کوتاه و سنگ‌فرش شده را دنبال کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، در مه می ایستید در حالیکه احتمالاً با دهان باز منظره ای که جلوی شماست را نگاه میکنید.آبشار تاکاکاو را بهتر است در اواخر بهار مشاهده کنید، زمانی که برف و یخچال ذوب می شود و آب زیادی به آبشار پمپاژ می شود.

سخن پایانی موقعیت جغرافیایی کانادا

اقلیم‌های متفاوت، جذابیت های مختلفی دارند. اما بی شک سرزمین کانادا بخاطر موقعیت جغرافیایی‌اش یکی از منحصر به فرد ترین اقلیم‌ها را دارد؛ دریاچه های وسیع آب شیرین و رود خانه های خروشان، آبشارهای شکوهمند و رشته کوه ها مرتفع و پوشیده از برف در کنار دره های ژرف، مناطق بکر قطبی همراه با یخچال‌های عظیم و جنگل های انبوه همراه با حیات وحش شگفت انگیز، همه، کانادا را به یک انتخاب جذاب برای سکونت یا گردشگری تبدیل کرده است. هر چه در انتخاب کلمات برای توصیف مناظر دیدنی کانادا دقت شود، نمی تواند تمام واقعیت کانادا را بیان کند. باید به کانادا سفر کرد تا هیجان و آرامش را توامان با هم تجربه کرد.

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

اگر علاقه‌مند به مهاجرت به کشور کانادا هستید، ما در موسسه آوید مهاجرت از طریق تحصیل به کشور کانادا را پیشنهاد می کنیم. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها