Search

مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال

اگر به دنبال مهاجرت فوری به یک کشور اروپایی بدون نیاز به مدرک زبان هستید، مهاجرت سرمایه گذاری در پرتغال یکی از بهترین گزینه هاست. در این نوع از مهاجرت شما بدون محدودیت صرفا با سرمایه گذاری در یکی از بخشهای اقتصادی پرتغال می‌توانید برای خود و خانواده خود ویزا و اجازه اقامت دریافت کنید. هرچند در وهله اول سرمایه گذاری در کشوری غیر از محل اقامت بسیار دشوار تا غیر ممکن می‌نماید؛ اما اجازه اقامت طلایی در پرتغال همین غیر ممکن را ممکن ساخته است. این که از کجا و با چه میزان سرمایه شروع کنید و بسیار موارد دیگر، مطالبی است که پاسخ آنها را در این مقاله و از طریق کارشناسان ارشد ما در گروه مهاجرتی آوید خواهید یافت. اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال را دارید، تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال

یکی از موفق ترین برنامه های مهاجرت در اروپا، برنامه اجازه اقامت طلایی در پرتغال است که حق زندگی، کار و تحصیل در این کشور را به همراه دسترسی بدون ویزا به 26 کشور اتحادیه اروپا از جمله سوئیس، لوکزامبورگ، ایتالیا و آلمان در منطقه شینگن اعطا می کند. شما می توانید با سرمایه گذاری و با دریافت ویزای طلایی پس از پنج سال واجد شرایط شهروندی شوید. برخلاف سایر کشورها، در واقع نیازی به اقامت در پرتغال در آن دوره برای اخذ تابعیت از طریق مسیر ویزای طلایی ندارید. این برنامه طیف گسترده ای از گزینه های سرمایه گذاری را ارائه می دهد که در ادامه همین مقاله با آنها آشنا می‌شوید.

مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال

موقعیت جغرافیایی پرتغال

پرتغال کشوری با سواحل صخره ای کم نظیر، جنگلهای انبوه در حاشیه رودخانه ها با آبشارهای پنهان و تالابهای پر از حیات وحش که سرزمین اصلی آن در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است و از شمال و شرق با اسپانیا، تنها کشوری که با آن مرز زمینی دارد، همسایه است. پایتخت آن لیسبون است و بیش از ده میلیون نفر در زمینی به مساحت92391 کیلومتر مربع جمعیت دارد.

موقعیت اقتصادی پرتغال

اقتصاد پرتغال پس از یک رکود عمیق ناشی از بیماری همه گیر کرونا، در سال 2021 رشد کرد و تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال 2022  از سطح قبل از همه گیری فراتر رفت. این بهبود ناشی از تقاضای داخلی قوی و بازگشت مجدد گردشگری از نیمه دوم سال 2021 بود.علیرغم تاثیرات جنگ اوکراین و روسیه بر کل اتحادیه اروپا ، پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی واقعی پرتغال در سال 2022 به میزان 5.4 درصد و در سال 2023 به میزان 1.7 درصد رشد کند.

حداقل دستمزد ماهانه در پرتغال 705 یورو (از اول ژانویه 2022) است. تمام دستمزدها 14 بار در سال پرداخت می شود، دوازده پرداخت حقوق ماهانه به اضافه یک ماه حقوق به صورت پاداش کریسمس و یک ماه برای پاداش تعطیلات.

مهم ترین بخش های اقتصاد پرتغال در سال 2020، تجارت عمده و خرده فروشی، حمل و نقل، اقامت و خدمات غذایی و مدیریت عمومی، دفاع، آموزش، سلامت انسان و فعالیت های مددکاری اجتماعی و صنعت بوده است.

پرتغال همچنین دارای شرکت های متعدد برجسته ای با شهرت جهانی است، مانند شرکت ناوبری، بازار بین المللی کاغذ، بزرگترین تولید کننده پانل های چوبی در جهان، پیشگام جهانی در تولید چوب پنبه، قدیمی ترین تولید کننده مواد غذایی کنسرو شده، یکی از تولیدکننده های بزرگ سیمان در جهان، سومین تولیدکننده بزرگ انرژی بادی در جهان و یکی از خطوط هوایی با سابقه ایمنی بسیار بالا است که اروپا را با آفریقا و آمریکای لاتین (به ویژه برزیل) مرتبط می کند.

سرمایه گذاری در کشور پرتغال

اخذ اقامت فوری پرتغال با ویزای طلایی

ویزای طلایی در پرتغال برای تشویق سرمایه گذاری اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA طراحی شده است. ویزای طلایی پرتغال در کنار سایر مزایا، راه سریعی برای اخذ اقامت پرتغال ارائه می دهد. این ویزا برای سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا است که حداقل مبلغی را طبق قانون، سرمایه گذاری می کنند. از زمان راه اندازی برنامه ویزای طلایی در سال 2012، بیش از 4200 ویزای طلایی پرتغال صادر شده است که نشان دهنده تزریق بیش از 2.5 میلیارد یورو به اقتصاد پرتغال است.

شرایط ویزای سرمایه گذاری پرتغال

هر تبعه غیر اتحادیه اروپا می تواند برای ویزای طلایی در پرتغال درخواست دهد به شرط آنکه حداقل یکی از سرمایه گذاری های زیر را انجام دهد:

  • انتقال سرمایه حداقل 1 میلیون یورو به پرتغال
  • ایجاد حداقل 10 موقعیت شغلی در پرتغال
  • خرید ملک در پرتغال به ارزش حداقل 500000 یورو
  • خرید املاک و مستغلات در مناطق بازسازی شهری پرتغال با حداقل 30 سال قدمت به ارزش حداقل 350000 یورو
  • سرمایه گذاری حداقل 350000 یورو در تحقیقات علمی در پرتغال
  • سرمایه گذاری 250000 یورو یا بیشتر در هنر، فرهنگ و میراث پرتغالی
  • سرمایه گذاری حداقل 500000 یورو در مشاغل کوچک و متوسط ​​در پرتغال

مزایای ویزای طلایی پرتغال

  • امکان زندگی و کار در پرتغال، به شرطی که حداقل هفت روز در سال اول اقامت و 14 روز در هر سال بعد در پرتغال اقامت داشته باشند.
  • ورود بدون ویزا به کل منطقه شنگن
  • امکان درخواست اقامت در پرتغال برای اعضای خانواده
  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی و سیستم آموزشی پرتغال
  • سرمایه گذاری در املاک پرتغال
  • معافیت از پرداخت مالیات بر درآمد جهانی در صورتی که کمتر از 183 روز در سال مالیاتی در پرتغال زندگی کنند.
  • دارندگان ویزای طلایی پرتغال اجازه اقامت موقت یک ساله دریافت می کنند. تمدید ویزای بعدی برای دوره های دو ساله انجام می شود. پس از پنج سال، دارندگان ویزای طلایی می توانند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهند. پس از شش سال، آنها می توانند برای شهروندی پرتغال درخواست دهند.

نحوه درخواست ویزای طلایی پرتغال

درخواست ویزای طلایی پرتغال را می توان به صورت آنلاین از طریق خدمات مهاجرت و مرز پرتغال (SEF) ارسال کرد. برای این کار هم شخص متقاضی می‌تواند اقدام کند و هم نماینده قانونی وی. در هر صورت پیش ثبت نام اینترنتی الزامی است.

ویزای طلایی کشور پرتغال

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای طلایی پرتغال

  • فرم درخواست ویزای طلایی پرتغال
  • گذرنامه یا مدرک شناسایی معتبر
  • مدرک ورود قانونی به پرتغال (به عنوان مثال، ویزای کوتاه مدت شینگن)
  • گواهی بیمه درمانی (صدور در سه ماه گذشته)
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری از کشور مبدا/محل اقامت (صادر شده در سه ماه گذشته)
  • شواهدی مبنی بر رعایت تعهدات مالیاتی و تامین اجتماعی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای طلایی پرتغال
  • علاوه بر این، متقاضیان باید تعهد خود را برای حفظ سرمایه گذاری خود برای حداقل پنج سال نشان دهند.

متقاضیان همچنین باید مدارک سرمایه گذاری خود را ارائه دهند، مانند:

  • صورت حساب بانکی برای سرمایه گذاری مالی
  • قراردادهای کاری برای ایجاد شغل
  • اسناد خرید برای سرمایه گذاری در املاک

برای تمدید ویزای طلایی پرتغال، متقاضیان ممکن است نیاز به ارائه مدرکی داشته باشند که نشان دهد حداقل شرایط اقامت را در طول دوره رعایت کرده اند. هر نوع سرمایه گذاری الزامات خاص خود را برای اثبات این موضوع دارد.

زمان پردازش ویزای طلایی پرتغال معمولاً چندین ماه است. هنگامی که ویزای طلایی پرتغال پردازش شد، SEF با متقاضی (یا نمایندگان قانونی آنها) تماس می گیرد تا یک قرار ملاقات تعیین کند.

هزینه های دریافت ویزای طلایی پرتغال شامل موارد زیر است:

  • هزینه پردازش (برنامه و تمدید): 514.80 یورو (به اضافه 80.20 یورو برای هر عضو خانواده)
  • ویزای طلایی اولیه: 5147.80 یورو
  • ویزای طلایی اولیه برای اعضای خانواده: 5147.80 یورو
  • تمدید ویزای طلایی: 2573.90 یورو

هزینه ویزای طلایی پرتغال مستقیماً به SEF قابل پرداخت است.

طرح ویزای طلایی پرتغال برای اعضای خانواده

طرح ویزای طلایی پرتغال همچنین به افراد زیر اجازه می دهد تا به دارنده ویزای طلایی در پرتغال بپیوندند:

همسر، فرزندان زیر سن قانونی، فرزند خوانده خردسال، کودکان وابسته که در حال تحصیل هستند، والدین تحت تکفل دارنده ویزای طلایی یا همسر وی، خواهر و برادرهای خردسال دارنده ویزای طلایی که تحت سرپرستی وی قرار دارند.

اعضای خانواده از حقوق یکسانی برخوردار می شوند. آنها همچنین پس از پنج سال واجد شرایط اقامت دائم و پس از شش سال تابعیت پرتغال هستند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به پرتغال

سخن پایانی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به پرتغال

در بین اقسام مهاجرت همچون مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و تحصیلی، مهاجرت سرمایه گذاری بدون نیاز به مدرک زبان و به صورت تضمینی بهترین روش برای کسانی است که به دنبال مهاجرت فوری به اروپا هستند و در بین کشورهای اروپایی از لحاظ موقعیت سرمایه گذاری،  برخی از کشورها نسبت به سایر آنها گزینه های بهتری هستند؛ نظیر سرمایه گذاری در مالت، سرمایه گذاری در اسپانیا و  سرمایه گذاری در پرتغال که هر کدام به دلیل آپشن های متعدد و جذاب خود، پیشنهاد متخصصین ما در گروه مهاجرتی آوید به شما می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر و انتخاب گزینه مناسبتر در اولین فرصت با ما تماس بگیرید.

حال اگر قصد مهاجرت دارید، کافیست با پر کردن فرم ارزیابی رایگان، از امکان مهاجرت به کشور پرتغال آگاه شوید. در ضمن با رزرو وقت مشاوره می‌توانید بصورت تخصصی در این خصوص اطلاعات کسب نموده و برای مهاجرتی مطمئن، آماده شوید. اگر سوالی دارید کافیست با ما تماس بگیرید.

5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها