Search
Search
Close this search box.

مقایسه ایران و کانادا - زندگی در کانادا بهتر است یا ایران - تفاوت زندگی در ایران و کانادا

اگر میخوای بدونی که زندگی در کانادا بهتر است یا ایران؟ و یا این که از تفاوت زندگی در ایران و کانادا دوست داری که آگاه بشی، کافیه تا انتهای این صفحه با ما همراه باشی. هر کسی قبل از مهاجرت از کشوری به کشور دیگر، می‌خواهد بداند که چه چیزهایی در زندگی او تغییر خواهد کرد. به همین دلیل ما در گروه مهاجرتی آوید، مقالاتی با عنوان مقایسه با ایران برای کشورهای مختلف، منتشر نموده ایم. این سری مقالات، نه تنها برای مهاجرین، بلکه برای اکثریت افرادی که حتی قصد سفر ندارند نیز جزء جذاب ترین مقالات ما بوده است. از این رو قصد داریم تا با مقایسه کانادا با ایران در زمینه های مختلف، تصویر دقیقتری از شرایط زندگی در کانادا، به شما ارائه کنیم. ما در این مقاله به مقایسه ایران و کانادا از لحاظ کیفیت زندگی، شاخص های جمعیت، مقایسه اقتصاد کانادا و ایران، دانشگاههای ایران و کانادا و … پرداخته ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید. در ضمن اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، همین حالا فرم ارزیابی رایگان سایت رو پر کنید تا با شما تماس بگیریم و شرایطتون رو بطور رایگان بررسی کنیم.

فهرست مقاله

مقدمه – زندگی در کانادا بهتر است یا ایران

مقایسه دو کشور را می‌توان در زمینه های مختلف انجام داد. مقایسه شاخصهای کیفیت زندگی در دو کشور، مقایسه شاخص های جمعیت، مقایسه شرایط اقتصادی، دانشگاهها، از جمله این مواردی می‌باشند که میتون مورد بررسی قرار داد تا به پاسخ این سوال مهم دست یابیم که :«زندگی در کانادا بهتر است یا ایران؟ – تفاوت زندگی در ایران و کانادا چیست؟». ما نیز در این مطلب به مقایسه کانادا با ایران در مهمترین شاخصه ها خواهیم پرداخت. پیش از این، ما مقالاتی در خصوص تمامی موارد یاد شده درباره کانادا، منتشر نموده ایم. از این رو در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در هر یک از زمینه ها کسب نمایید، به مطلب مورد نظر مراجعه کنید.

مقایسه ایران و کانادا - زندگی در کانادا بهتر است یا ایران - تفاوت زندگی در ایران و کانادا

کیفیت زندگی در ایران و کانادا

برای مقایسه تفاوت زندگی در ایران و کانادا از نظر کیفیت زندگی، می‌توان شاخصه های متعددی را در نظر گرفت. ما در اینجا به مهمترین آنها از دید اکثریت افراد پرداخته ایم. از اولین شرایطی که برای احساس امنیت و آرامش در کشوری به آن نیاز داریم ثبات سیاسی آن منطقه است و به دنبال آن ثبات اقتصادی و در نهایت هرآنچه سلامت انسان به آن وابسته است، از مهمترین مسائلی است که پیش از هر چیز لازم است به کیفیت آنها توجه داشته باشیم. در جدول ذیل ما کیفیت این موارد و موارد بیشتر را در دو کشور کانادا و ایران مقایسه کرده ایم. هر چند در اینجا میانگین دمای هوا در ایران و کانادا را آورده ایم در ادامه همین مقاله می‌توانید به طور مفصل تر آب و هوای دو کشور را با هم مقایسه کنید.

کیفیت زندگی 

کانادا

ایران

ثبات سیاسی

85

19

حقوق شهروندی

92

15

سلامتی

78

60

آب و هوا

33

56

هزینه زندگی

37

43

محبوبیت

45

41

شاخص های جمعیت

در ادامه بررسی این سوال که زندگی در کانادا بهتر است یا ایران، در این قسمت به مقایسه شاخص های جمعیت از جمله میزان تراکم جمعیت نسبت به مساحت و همینطور امید به زندگی و میزان زاد و ولد و مرگ میر در دو کشور پرداخته ایم. بدیهی است تمامی مواردی که در جدول زیر به آنها اشاره کرده ایم نشان دهنده کیفیت زندگی می‌باشد.

شاخص های جمعیت

کانادا

ایران

جمعیت

38246000

85029000

تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع

3.8

48.7

امید به زندگی مردان

80 سال

76 سال

امید به زندگی در زنان

84 سال

78 سال

میانگین سن

49 سال

32 سال

میزان تولد

9.40 ‰

17.94 ‰

میزان مرگ و میر

8.10 ‰

4.84 ‰

مهاجرت

5.46 ‰

-0.30 ‰

مقایسه اقتصاد دو کشور کانادا و ایران

یکی از مهمترین مسائلی که هر کس پیش از مهاجرت نیازمند است در خصوص آن آگاهی داشته باشد، اقتصاد کشور مقصد در مقابل کشور مبدا می‌باشد. برای این که بگوییم که زندگی در کانادا بهتر است یا ایران، شاید مقایسه اقتصادی این دو کشور، از هر چیزی مهم تر باشد. ما در اینجا شاخص های کلی اقتصاد دو کشور را آورده ایم. برای اطلاعات مبسوط در مورد اقتصاد کانادا مطالعه مقاله ای با همین عنوان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اقتصاد

کانادا

ایران

نرخ بیکاری

7.50%

11.50%

نرخ تورم

3.40%

30.59%

هزینه زندگی (آمریکا = 100 درصد)

106%

68%

مالیات های تجاری و مشارکت ها

25%

45%

درآمد متوسط

48,310 دلار آمریکا

3,370 دلار آمریکا

شاخص فساد

26 خوب

75 خیلی بد

آب و هوای کانادا

شاید در وهله اول، افراد توجه کافی به کیفیت آب و هوای جایی که قصد دارند به آنجا سفر کنند نداشته باشند اما با میزان مدتی که قرار است آنجا اقامت کنند، اهمیت این موضوع افزایش میابد. با توجه به اطلاعات آماری ایران هوای معتدلی دارد در حالیکه آب و هوای کانادا سرد است. برای اطلاع بیشتر از کیفیت آب و هوای کانادا بهتر است مقاله ما در همین خصوص را مطالعه کرده تا تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

آب و هوا

کانادا

ایران

دمای روز

7.2 °C

23.9 °C

دمای شب

-2.6 °C

10.1 °C

رطوبت نسبی

0.72

0.46

روزهای بارانی

8.1

3.4

ساعات آفتابی در روز

5.5

8.1

دانشگاههای ایران و کانادا

از ابتدایی ترین مسائلی که افراد متقاضی تحصیل در خارج کشور به آن توجه می کنند کیفیت دانشگاههای کشور مقصد در مقایسه با ایران است. ما در اینجا رتبه پنج دانشگاه برتر در دو کشور ایران و کانادا را با هم مقایسه نموده ایم. برای آگاهی از کیفیت دانشگاههای کانادا شما را به مطالعه مقالاتی با عناوین دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و همینطور دانشگاه های کانادا دعوت می‌کنیم.

رتبه

دانشگاه های کانادا

رتبه QS

رتبه QS

دانشگاه های ایران

1

دانشگاه تورنتو

26

381

دانشگاه صنعتی شریف

2

دانشگاه مک گیل

27

465

دانشگاه صنعتی امیر کبیر

3

دانشگاه بریتیش کلمبیا

46

521 – 530

دانشگاه تهران

4

دانشگاه مونترال

111

541 – 550

دانشگاه علم و صنعت ایران

5

دانشگاه آلبرتا

126

751 – 800

دانشگاه شیراز

سخن پایانی – زندگی در کانادا بهتر است یا ایران

با توجه به موارد گفته شده، پاسخ به این سوال که :«زندگی در کانادا بهتر است یا ایران؟ – تفاوت زندگی در ایران و کانادا» کاملا روشن است. با مقایسه دو کشور کانادا و ایران به استثنای کیفیت هوا، در مورد بقیه عنوانها، کانادا شرایط بهتری نسبت به ایران دارد. لذا چنانچه قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، کانادا گزینه مناسبی خواهد بود.البته باید بدانید که به دلیل هزینه های بالای زندگی و تحصیل در کانادا و همچنین امکان ریجکتی بسیار بالا در ویزای کشور کانادا، بسیاری از مهاجرین نسبت به مقصد قرار دادن این کشور، تجدید نظر میکنند. ما در گروه مهاجرتی آوید به شما کشور هلند را پیشنهاد میکنیم. هزینه تحصیل کمتر نسبت به کانادا، دانشگاه هایی با رتبه علمی بسیار بالا و همچنین دریافت ویزای تضمینی با کمک گروه مهاجرتی آوید، از دلایل پیشنهاد این کشور به شما می باشد.

مهاجرت به کانادا - مقایسه ایران و کانادا - زندگی در کانادا بهتر است یا ایران - تفاوت زندگی در ایران و کانادا

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

در حالی که جهان با ناامیدی به رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا نگاه می کند، برخی از مهاجران به دنبال مکانی برای شروع زندگی جدید هستند. این امر کانادا را در صحنه جهانی به عنوان مکانی جایگزین برای جستجوی به اصطلاح رویای آمریکایی قرار داده است. کانادا کشوری با اقتصاد قدرتمند و دانشگاه های فراوان بوده که موقعیت های شغلی بسیاری دارد. اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
4 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
نازنین
نازنین
8 ماه قبل

یعنی واقعا ک این مقالرو کی نوشته اگ ایرانی باشه چرا دارید ایرانو بدترین کشور مینویسید اتفاقا ایران خیلی ام خوبه بهترین کشوره والا از خارج ک بهتره ینی واقعا خاک بر سر اون ک ای مقالرو نوشته براش متاسفم مردم خارج دارن خودشونو میکشن بالا اونوقت مردم ایران….

کیانی
کیانی
2 ماه قبل

هرکس ازکشور برود خیانت گر است وکل دارایی اش بلا درنگ باید مصادره شود

رامین
رامین
پاسخ به  کیانی
1 ماه قبل

خدارا شکرکه کاره ای نیستی وگرنه گردن همه رومیزدی پیشنهادمیکنم بری به طالبان ملحق بشی حیف ازااین چندکلمه که برات نوشتم