Search
Search
Close this search box.

فرهنگ و هنر کشور مجارستان

مجارستان کشوری سرسبز در مرکز قاره اروپا می باشد. مساحت این کشور 93030 کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور 10 میلیون نفر بوده که اکثریت آن را مجارستانی ها و میزان کمی را نیز رومی ها تشکیل می‌دهند. زبان رسمی این کشور مجارستانی است. بزرگترین شهر این کشور، بوداپست بوده که پایتخت مجارستان نیز می باشد. کشور مجارستان از لحاظ فرهنگ و هنر دارای تاریخ بسیار غنی و اصیل بوده است. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با فرهنگ و هنر کشور مجارستان آشنا نماییم. اگر علاقمند به آشنایی با این کشور هستید و یا قصد مهاجرت به مجارستان را دارید، تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

پیش گفتار فرهنگ و هنر کشور مجارستان

همانطور که گفته شد، فرهنگ و هنر کشور مجارستان بسیار متنوع و غنی می باشد. از این رو در بخش های مختلف آن، گستره وسیعی از صنایع دستی مختلف، موسیقی های محلی و مدرن و انواع آثار هنری و فرهنگی به چشم می‌خورد. نویسندگان بزرگی در این کشور حضور دارند که از جمله آنها می توان به Sándor Márai و Imre Kertész و Péter Esterházy و Magda Szabó و János Kodolányi اشاره نمود. ایمره کرتس را میتوان به عنوان بزرگترین نویسنده کشور مجارستان در قرن معاصر نام برد. وی برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 2002 میلادی شده است.

فرهنگ و هنر کشور مجارستان

فرهنگ و هنر کشور مجارستان

فرهنگ یک کشور را می توان به بخشهای مختلفی تقسیم نمود. معماری، موسیقی، ادبیات، فیلم، آشپزی و... از جمله مواردیست که برای آشنایی با فرهنگ و هنر کشور مجارستان و یا هر کشور دیگری، می بایست در مورد آنها، اطلاعاتی کسب نمود. ما در ادامه به معرفی هر یک از این بخش ها در فرهنگ و هنر کشور مجارستان خواهیم پرداخت.

معماری کشور مجارستان

مجارستان کشوریست با تعداد بسیار زیادی از معماری های اصیل و شکوهمند. برای تبیین این موضوع کافیست تا به چند اثر مهمی که در این کشور وجود دارد، اشاره نمود. کنیسه بزرگ (Great Synagogue) به عنوان بزرگترین کنیسه در اروپا، شناخته می شود (کنیسه محل عبادت یهودیان می باشد). همچنین بزرگترین حمام دارویی در اروپا نیز در این کشور واقع شده است. حمام دارویی schencheni به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور مجارستان، یاد میشود (حمام دارویی یا medicinal bath محلیست برای جوان‌سازی و تسکین دردها و رفع نارسایی های شریانی و وریدی، خستگی و سم زدایی از بدن. همچنین به کمک حمام دارویی میتوان به بهبود وضعیت پوست و بهبود زیبایی اشاره نمود.)

همچنین...

سومین کلیسای بزرگ قاره اروپا (Esctergom Basilica) در این کشور واقع شده است. دومین صومعه بزرگ سرزمینی در جهان نیز در کشور مجارستان وجود دارد. نام این صومعه Pannonhalma Archabbey میباشد (صومعه یا خانقاه، عبادتگاه راهبان مسیحی میباشد). در کنار موارد ذکر شده، دومین قلعه بزرگ که با معماری باروک ساخته شده است نیز در این کشور است. نام این قلعه Gödöllő میباشد.

طبق موارد ذکر شده، کاملا مشخص است که کشور مجارستان به عنوان کشوری با آثار معماری اصیل و عظیم، یکی از مقاصد مهم گردشگری و مهاجرت به شمار می آید. از این رو صنعت گردشگری در کشور مجارستان سالانه بالغ بر 4 میلیارد یورو ارز آوری به همراه دارد. در صورتی که می‌خواهید اطلاعاتی در مورد اقتصاد کشور مجارستان کسب نمایید، مطالعه مقاله اقتصاد کشور مجارستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ضمن شما می‌توانید برای آشنایی با دیگر جاذبه های گردشگری کشور مجارستان، به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

معماری در کشور مجارستان

موسیقی کشور مجارستان

موسیقی کشور مجارستان شامل موسیقی محلی فولک (folk music) و همچنین آهنگسازان بنامی همچون فرانتس لیست، فرانتز اشمیت، ارنی دونانی، بلا بارتوک، زولتان کودالی، گئورگی لیگتی و میکلوس روززا می شود. هر یک از آهنگسازانی که نام آنها برده شده است، به عنوان اساطیر موسیقی در زمان خود شناخته شده بودند. برای مثال فرانتس لیست بزرگترین هنرشناس پیانو در زمان خود بود. او اشعار سمفونیک را برای ارکستر اختراع نمود.

ادبیات کشور مجارستان

در زمان های دور، زبان مجارستانی با خطی شبیه به رونی (runic) نوشته میشد. بعد از تغییر دین رسمی کشور مجارستان به مسیحیت، که تحت فرمان استفان اول (1000 تا 1038 میلادی) صورت گرفت؛ الفبای مجارستانی به الفبای لاتین تغییر کرد. قدیمی ترین گزارش مکتوب به زبان مجاری، قطعه ای از منشور استقرار صومعه تیهانی (سال 1055 میلادی) می‌باشد. البته بخش های زیادی از این سند نیز به زبان لاتین نوشته شده است اما دارای چندین اصطلاح مجاری نیز می‌باشد.

ادبیات رنسانس در زمان پادشاه ماتیاس کوروینوس (1458-1490 میلادی) رونق گرفت. یانوس پانونیوس (اگرچه به زبان لاتین می نوشت) یکی از مهمترین نویسندگان ادبیات مجارستان محسوب میشود. او همچنین تنها شاعر مهم اومانیست مجاری آن دوره بوده است (اومانیست یا انسانگرایی، یک جهان بینی فلسفی و اخلاقی می باشد که تاکید بر عقلانیت و تجربه گرایی دارد).

همچنین...

مهمترین شاعران پس از دوره سلطنت پادشاه ماتیاس، بلینت بالاسی (1554-1594) و میکلوس زرانی (1620-1664) بودند. اشعار بلینت بالاسی، بازتاب دهنده تاثیرات قرون وسطایی می باشد. اشعار وی را میتوان به سه دسته، تقسیم بندی نمود: اشعار عاشقانه، اشعار جنگی و اشعار مذهبی. مهم ترین اثر میکلوس زرانی نیز حماسه «خطر سیگت - Szigeti veszedelem» می‌باشد. این حماسه به شیوه ای شبیه به حماسه ایلیاد نوشته شده است.

ادبیات کشور مجارستان

صنعت فیلم در کشور مجارستان

یکی دیگر از بخشهای تشکیل دهنده فرهنگ و هنر کشور مجارستان، فیلم می باشد. بسیاری از مجارستانی ها در تولید و ساخت فیلم، مشارکت داشته اند. البته خوب است بدانید که به دلایل سیاسی، بسیاری از این افراد، کار خود را در صنعت فیلم، در خارج از کشور مجارستان ادامه داده اند. در صنعت تولید و ساخت فیلم های مختلف، در طول ادوار گذشته، تعداد بسیار زیادی از افراد مجارستانی، صاحب افتخارات متعدد شده اند. برای مثال طی چند سال اخیر، مجارستانی ها بیش از 150 بار نامزد جایزه اسکار شده اند. همچنین از این تعداد، 46 بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده اند. طبق آمار ذکر شده و دیگر آمارهایی که از دهه های گذشته وجود دارد، بخوبی واضح است که مجارستانی ها، در صنعت فیلم که یک صنعت فرهنگ‌ساز قلمداد میشود، بسیار قدرتمند عمل نموده اند.

در نهایت ...

اینها تنها بخشی از فرهنگ و هنر اصیل و با قدمت کشور مجارستان بوده اند. از دیگر موارد مرتبط با فرهنگ و هنر کشور مجارستان میتوان به غذاهای مخصوص این کشور اشاره نمود. همچنین به دلیل وجود دریاچه هویز که بزرگترین دریاچه آبگرم دنیا می باشد، فرهنگی به نام فرهنگ آبگرم در این کشور ایجاد شده است. رقص محلی، گلدوزی، سفال سیاه، حیوانات خاص مجارستان و ورزش های محلی، از دیگر بخشهای تشکیل دهنده فرهنگ و هنر کشور مجارستان می باشند. برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد کشور مجارستان، ما به شما مطالعه مقاله آب و هوای کشور مجارستان را پیشنهاد می‌کنیم.

فرهنگ و هنر کشور مجارستان - نتیجه گیری

در بررسی فرهنگ و هنر کشور مجارستان، عوامل مختلفی مورد بررسی قرار گرفت. کشور مجارستان کشوریست سرسبز که در قلب قاره اروپا قرار دارد. آثار هنری و معماری در این کشور، بصورت متعدد به چشم میخورد. وجود تعداد زیادی از میراث فرهنگی ثبت شده در کشور مجارستان، دلیلی مناسب برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد گردشگری و یا مهاجرتی باشد. شاعران پر آوازه، موسیقی محلی فاخر، تولید فیلم های متنوع، آشپزی، گلدوزی و ... از دیگر جاذبه های فرهنگی و هنری این کشور می باشد. تمام این موارد نشان دهنده آن است که کشور مجارستان، کشوری با فرهنگ اصیل و غنی می باشد.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.