Search
Search
Close this search box.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ - اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2023

دلایل زیادی برای تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی وجود دارد، از کیفیت بسیار بالای دانشگاه ها، شرایط عالی زندگی و فرصت های بورسیه تحصیلی گرفته تا مهاجر پذیر بودن، تنوع فرهنگی و ثبات سیاسی در کانادا. مدرکهای تحصیلی کانادا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، و در عین حال نسبت به بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان دیگر مقرون به صرفه تر است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، مطالعه مقاله شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ – اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2023 می تواند به شما اطلاعات مفیدی ارائه دهد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

برای اقدام جهت ویزا تحصیلی کانادا باید شرایط مورد نیاز آن را داشته باشد. چه بالای ۱۸ سال سن داشته باشید و متقاضی ویزای دانشجویی باشید و چه فرزند زیر ۱۸ سال داشته باشید که هدف او تحصیل در مدارس کانادا باشد، لازم است شرایط زیر را داشته باشید تا اداره مهاجرت کانادا برایتان ویزا صادر کند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا لازم است تا پیش نیازهای زیر را داشته باشید:

  • از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا که دارای شماره DLI است، پذیرش داشته باشید.
  • از لحاظ مالی در شرایط خوبی باشید و بتوانید شهریه تحصیلی و هزینه زندگی حداقل یک سال را پرداخت کنید و به صورت تمکن مالی آن را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید.
  • در کشور مبدأ تای (Tie) کافی داشته باشید.
  • آفیسر اداره مهاجرت را قانع کنید که تحصیل در مقطع و رشته مورد نظر در کانادا مزایا و تاثیرات مثبت بسیاری در آینده شما دارد به طوری که در کشور خود نمی‌توانید به آن اهداف برسید.
  • آفیسر اداره مهاجرت کانادا را قانع کنید که ماندن شما در کانادا موقت خواهد بود و پس از پایان تحصیل این کشور را ترک خواهید کرد.
  • از لحاظ جسمی سالم باشید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

برای اینکه فرزندتان ویزا دانش آموزی کانادا را دریافت کند، علاوه بر موارد بالا باید شرایط دیگری هم داشته باشد.

  • از یکی از مدارس معتبر کانادا در مقطع دبستان یا دبیرستان پذیرش داشته باشد.
  • اگر فرزند شما ۱۰ سال و کمتر دارد، باید یکی از والدین یا قیم قانونی‌اش او را برای دوران تحصیل در کانادا همراهی کند.
  • اگر فرزند شما بالای ۱۰ سال دارد، در صورتی همراهی نکردن والدین، باید فردی را به عنوان کاستودین (Custodian) فرزندتان در کانادا معرفی کنید.

در بخش‌های بعدی مقاله راجع به ویزای دانش آموزی کانادا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ - اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2023 اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چگونه است؟

سن یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در اخذ ویزا تحصیلی کانادا است. بین سن و مقطع تحصیلی پذیرش شده باید رابطه منطقی وجود داشته باشد. هر چقدر تناسب بین سن و مقطع تحصیلی پذیرش شده بیشتر باشد، شانس اخذ ویزا هم افزایش می‌یابد اما هر چقدر سن به نسبت مقطع تحصیلی بالاتر باشد، شانس اخذ ویزا کاهش می‌یابد.

برای مثال، فردی ۲۵ ساله که برای مقطع کارشناسی ارشد پذیرش گرفته و برای ویزا اقدام می‌کند نسبت به فردی ۴۵ ساله که او هم برای مقطع فوق لیسانس پذیرفته شده، شانس ویزایش بیشتر است.

چگونه شانسم را برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا افزایش دهم؟

با در نظر گرفتن ۶ راهکار زیر می‌توانید شانس خود را برای ویزای دانشجویی کانادا افزایش دهید

1. نشان دهید که پس از فارغ‌التحصیلی کشور کانادا را ترک خواهید کرد

برای این منظور باید در استادی پلن خود علاوه بر بیان اهداف تحصیلی، به ۳ مورد اصلی هم اشاره کنید:

  • توضیح دهید که چگونه تحصیل در کانادا بر آینده شغلی و حرفه‌ای شما تاثیرگذار خواهد بود و چگونه مهارت‌های کسب شده را پس از بازگشت به کشور خود به کار خواهید گرفت.
  • به وابستگی‌های شغلی خود اشاره کنید، اینکه پس از بازگشت از کانادا شغلی در انتظار شماست که نیاز به مهارت‌های تخصصی دارد و مهارت‌های کسب شده شما در کانادا برای موفقیت در آن شغل ضروری است.
  • به وابستگی‌های عاطفی، مالی و اجتماعی در کشور خود اشاره کنید. اینکه افراد خانواده‌تان چشم انتظار بازگشت شما هستند و زندگی بدون آنها سخت خواهد بود و همچنین اموال و دارایی‌هایی دارید که برای رسیدگی به آنها باید در کشور خود حضور داشته باشید.

2. نشان دهید که پول کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا را دارید

در مورد بخش مالی پرونده ویزایتان باید به درستی ۳ مورد زیر را لحاظ کنید:

  • مبلغ شهریه تحصیلی سال اول و هزینه زندگی برای سال اول را در نامه تمکن بانکی ارائه دهید. معمولا ارائه پول بیشتر شانس ویزا را افزایش می‌دهد.
  • بهتر است پول ‌تان به مدت ۴ تا ۶ ماه در بانک بماند و گردش حساب ارائه دهید.
  • اسپانسر مالیتان از بستگان نزدیک باشد مانند پدر و مادر، خواهر، برادر و همسر. هر چقدر نسبت خویشاوندی اسپانسر نزدیکتر باشد، بهتر است و شانس گرفتن ویزا را افزایش می‌دهد.

افزایش شانس دریافت ویزا

3. بین مقطع تحصیلی و سن تناسب منطقی وجود داشته باشد

بهتر است متناسب با سنی که دارید برای مقاطع تحصیلی کانادا اقدام کنید. معمولا اگر با شرایط زیر برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید، شانس اخذ ویزایتان کاهش می‌یابد:

  • بیشتر از ۲۵ سال داشته باشید و برای مقطع کالج یا لیسانس اقدام کنید
  • بیشتر از ۳۵ سال داشته باشید و برای مقطع فوق لیسانس اقدام کنید

4. رشته تحصیلی پذیرش شده با رشته تحصیلی قبلی مرتبط باشد

اگر شرایط دریافت پذیرش تحصیلی برای رشته مرتبط با مقطع تحصیلی قبلی‌تان را دارید، درنگ نکنید و حتما در رشته مرتبط پذیرش بگیرید که شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد. اداره مهاجرت کانادا در این مورد سخت گیر است و معمولا پرونده‌هایی را که در آن بین رشته تحصیلی پذیرش شده و رشته تحصیلی قبلی ارتباط خاص و هدفمندی وجود نداشته باشد، ریجکت می‌کند؛ اما در صورتی که امکان گرفتن پذیرش در رشته مرتبط را ندارید و مجبورید برای رشته‌های میان رشته‌ای مانند مدیریت، لیدرشیپ و یا بیزینس اقدام کنید، لازم است ارتباط بین رشته‌ها و هدف از مطالعه آن را به صورت شفاف و قانع کننده‌ای توضیح دهید.

5. پذیرش تحصیلی بدون کاندیشنال زبان بگیرید

هر چند بحث نمره زبان در سطح پذیرش تحصیلی مطرح می‌شود و ارائه نمره زبان به اداره مهاجرت کانادا جزو شرایط گرفتن ویزای تحصیلی برای ایرانیان نیست، اما تجربه نشان داده است که اداره مهاجرت کانادا نسبت به پذیرش‌هایی که مشروط به گذراندن دوره زبان هستند، حساسیت و سخت گیری بیشتری دارد. بنابراین برای افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا، پذیرش مستقیم و غیر مشروط زبان بگیرید. در ضمن، ارائه نمره زبان بالا از لحاظ روانشناسی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی تصمیم گیری آفیسر داشته باشد چون نشان می‌دهد از لحاظ زبانی مشکلی برای تحصیل نخواهید داشت.

6. شهریه یک سال تحصیل در کانادا را از قبل پرداخت کنید

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا هیچ قانون نوشته شده ‌ای مبنی بر پرداخت شهریه یک سال تحصیلی وجود ندارد و الزامی هم نیست. اما در بعضی موارد، آفیسر اداره مهاجرت از متقاضیان درخواست پرداخت یک سال شهریه تحصیلی دانشگاه را می‌کند. این امر در تصمیم گیری آفیسر اداره مهاجرت تاثیر مثبت دارد و هدف متقاضی را برای تحصیل در کانادا جدی‌تر نشان می‌دهد.

مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

در حالی که جهان با ناامیدی به رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا نگاه می کند، برخی از مهاجران به دنبال مکانی برای شروع زندگی جدید هستند. این امر کانادا را در صحنه جهانی به عنوان مکانی جایگزین برای جستجوی به اصطلاح رویای آمریکایی قرار داده است. کانادا کشوری با اقتصاد قدرتمند و دانشگاه های فراوان بوده که موقعیت های شغلی بسیاری دارد. اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها