Search

دانشگاه لورند مجارستان - Eötvös Loránd University

بوداپست پایتخت و پرجمعیت ترین شهر مجارستان است. شهری با نقاط قوت در تجارت، اقتصاد، رسانه، هنر، مد، تحقیق، فناوری، آموزش و سرگرمی. منطقه مرکزی بوداپست در امتداد رودخانه دانوب به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و دارای چندین بنای برجسته معماری کلاسیک از جمله پارلمان مجارستان و قلعه بودا است. این شهر همچنین دارای حدود 80 چشمه آب گرم، دومین کنیسه بزرگ و سومین ساختمان پارلمان بزرگ در جهان است. بوداپست سالانه حدود 12 میلیون گردشگر بین‌المللی را جذب و آن را به یک مقصد بسیار محبوب در اروپا تبدیل کرده است. برای آگاهی از سایر مناطق دیدنی مجارستان، مطالعه مقالات موقعیت جغرافیایی مجارستان و جاذبه های گردشگری مجارستان را به شما توصیه می‌کنیم. در بوداپست همچنین بیش از 40 کالج و دانشگاه قرار دارند، از جمله دانشگاه Eötvös Loránd، دانشگاه Corvinus، دانشگاه Semmelweis، دانشگاه دامپزشکی بوداپست و دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست. اگر قصد مهاجرت به اروپا را دارید، کشور مجارستان می تواند به عنوان کشوری مقرون به صرفه (به عنوان کشور پل برای رسیدن به کشورهایی با رفاه بیشتر)، مد نظر قرار گیرد. مهاجرت تحصیلی به مجارستان همواره یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور بوده که دانشگاه های معتبر فراوانی دارد. ما در این مقاله به معرفی دانشگاه لورند مجارستان – Eötvös Loránd University پرداخته ایم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه دانشگاه اتوش لورند مجارستان

دانشگاه Eötvös Loránd یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در مجارستان واقع در بوداپست است. ELTE که در سال 1635 تأسیس شد، یکی از بزرگترین و معتبرترین موسسات آموزش عالی دولتی در مجارستان است. 28000 دانشجو در ELTE در 9 دانشکده و موسسه تحقیقاتی واقع در سراسر بوداپست و در کرانه های دیدنی دانوب سازماندهی شده اند. این دانشگاه در سال 2018، طبق رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز، بین 601 تا 800 رتبه‌بندی شد و در سال 2021 رتبه601 -650 QS را به خود اختصاص داد. ELTE به 5 برنده جایزه نوبل و همچنین برندگان جایزه Wolf Prize، Fulkerson Prize و Abel Prize افتخار میکند که آخرین آنها برنده جایزه آبل László Lovász در سال 2021 بود.

دانشگاه لورند مجارستان - Eötvös Loránd University

برندگان جایزه نوبل از دانشگاه Eötvös Loránd

  • لنارد فولوپ، جایزه نوبل فیزیک(1905)
  • آلبرت سنت گیورگی، جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی برای کشف ویتامین C(1937)
  • هیوسی گیورگی، جایزه نوبل شیمی (1943)
  • Békésy György، جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی(1961)
  • هرسانی یانوس، جایزه یادبود نوبل در علوم اقتصادی (1994)
  • فولوپ لنارد، فیزیکدان
  • آلبرت Szent-Györgyi، بیوشیمی

تاریخچه دانشگاه اتوش لورند مجارستان

دانشگاه Eötvös Loránd در سال 1635 توسط کاردینال پیتر پازمانی در Nagyszombat پادشاهی مجارستان (امروزه Trnava، اسلواکی) به عنوان یک دانشگاه کاتولیک برای تدریس الهیات و فلسفه تأسیس شد. در سال 1770، دانشگاه به بودا منتقل شد. این دانشگاه تا سال 1873 به نام دانشگاه سلطنتی پست و سپس دانشگاه بوداپست تا سال 1921 نامگذاری شد و پس از آن به نام پیتر پازمانی بنیانگذار آن به دانشگاه سلطنتی مجارستان پازمانی پیتر تغییر نام داد. دانشکده علوم زندگی مستقلا کار خود را در سال 1949 با جدا شدن دانشکده الهیات از دانشگاه آغاز کرد. این دانشگاه نام فعلی خود را در سال 1950 به نام یکی از مشهورترین فیزیکدانان خود، بارون لوراند ایوتووس تغییر داد.

مشخصات علمی دانشگاه لورند مجارستان

مشخصات علمی دانشگاه لورند مجارستان

ELTE بزرگترین مؤسسه علمی مجارستان با 118 برنامه دکترا در 17 دانشکده دکترا می‌باشد و همچنین 38 برنامه کارشناسی، 96 برنامه کارشناسی ارشد و بیش از 50 برنامه تحصیلی در زبان های خارجی ارائه می دهد. واحدهای دوره اعطا شده از طریق فرآیند بولونیا به دانشگاه های اروپا قابل انتقال هستند. دانشگاه Eötvös Loránd (ELTE) طیف گسترده ای از رشته ها را در مقاطع مختلف تحصیلات عالی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که قصد دارند مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا را به زبان انگلیسی در ELTE در بوداپست مجارستان دریافت کنند..

پردیس های دانشگاه لورند مجارستان

دانشگاه انوش لورند مجارستان (ELTE) در چندین مکان در بوداپست پردیس دارد:

  • Egyetem tér در ناحیه 5 (دانشکده حقوق)
  • “باغ ترفورت” (Trefort-kert) در منطقه 8 (دانشکده علوم انسانی)
  • پردیس Lágymányos در منطقه 11 (دانشکده علوم، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده انفورماتیک)
  • ساختمان ها در Kazinczy utca (منطقه 7) و Izabella utca (منطقه 6) (دانشکده آموزش و پرورش و روانشناسی)
  • Ecseri út در ناحیه 9 (دانشکده آموزش با نیازهای ویژه Barczi Gusztáv)
  • Kiss János altábornagy utca در ناحیه 12 (دانشکده آموزش ابتدایی و پیش دبستانی)
  • از سال 2017، ELTE دارای یک پردیس به نام “مرکز دانشگاه ساواریا” است.

دانشکده های دانشگاه لورند مجارستان

  • دانشکده انفورماتیک
  •  دانشکده حقوق
  • دانشکده آموزش با نیازهای ویژه
  •  دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده آموزش و پرورش و روانشناسی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده آموزش ابتدایی و پیش دبستانی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده علوم اجتماعی

کتابخانه و آرشیو دانشگاه در سال 1561 تأسیس شد و در Ferenciek tere واقع شده است. با این حال، هر دانشکده از دانشگاه کتابخانه خود را دارد که در نقاط مختلف بوداپست واقع شده است.

دانشکده های دانشگاه لورند مجارستان

نحوه پذیرش در دانشگاه Eötvös Loránd (ELTE)

به طور کلی، درخواست برای برنامه های تحصیلی در ماه نوامبر دریافت می شود. برای متقاضیانی که دارای بودجه شخصی هستند، بسته به رشته و مقطع تحصیلی، مهلت درخواست بین پایان آوریل تا اواسط ژوئیه است. برای متقاضیان بورسیه دولتی مجارستان، دوره درخواست کوتاهتر و زودتر یعنی بین نوامبر و اواسط ژانویه است. در ادامه مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه لورند مجارستان آورده شده است:

  1. رشته های تحصیلی را که ELTE به زبان های خارجی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، مرور کنید.
  1. رشته تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  1. توضیحات مربوط به رشته انتخابی خود را بخوانید.
  2. شرایط پذیرش و روش های درخواست ممکن است بسته به سطح علمی و رشته تحصیلی متفاوت باشد؛ شرایط پذیرش و رویه های درخواست را در توضیحات برنامه بخوانید.
  3. با دانشگاه تماس بگیرید و در مورد شرایط پذیرش و مراحل درخواست، تاریخ دقیق، محل برگزاری و سایر جزئیات مربوط به آزمون ورودی برای هر رشته سوال کنید.
  4. درخواست خود را ارسال کنید.

دستورالعمل های رویه درخواست را در توضیحات برنامه دنبال کنید و درخواست خود را برای (پیش) پذیرش، مستقیماً به دانشکده یا مدرسه مربوطه ارسال کنید.

  1. پرداخت شهریه

پس از پذیرش در برنامه، اطلاعاتی در مورد نحوه پرداخت شهریه و در صورت لزوم نحوه درخواست ویزا و اجازه اقامت دریافت خواهید کرد.

  1. در دوره ها ثبت نام کنید.

بسته به رشته تحصیلی خود، ممکن است لازم باشد قبل از ورود برای دوره ها ثبت نام کنید. برای ثبت نام در دوره ها، دستورالعمل های ارائه شده توسط دانشکده یا کارکنان برنامه را مطالعه کنید.

  1. برای ورود خود آماده شوید.

وقت آن است که برای اقامت خود در بوداپست مجارستان آماده شوید. در مورد مسائل عملی، مانند ashousing، بیمه، ویزا و سایر جزئیات مهم اطلاعات لازم را کسب کنید.

سخن پایانی

مجارستان با توجه به موقعیت اقتصادی و جغرافیایی – فرهنگی اش و همینطور به دلیل دارا بودن دانشگاههایی با رتبه های بالا در سطح جهان مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی است. دانشگاه Eötvös Loránd (ELTE) نیز بعنوان یکی از دانشگاه های برتر مجارستان با ارایه آموزش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف به زبان انگلیسی و هزینه های مقرون به صرفه آن، مقصد بسیار خوبی برای ادامه تحصیل می‌باشد. شما می‌توانید علاوه بر مشاوره با همکاران ما در گروه مهاجرتی آوید، با مطالعه مقالاتی درباره سایر دانشگاههای اروپایی اعم از دانشگاه‌های هلند و دانشگاه‌های ایتالیا و مقایسه آنها بهترین انتخاب را برای خود رقم بزنید.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها