Search
Search
Close this search box.

 دانشگاه دلفت هلند

دانشگاه دلفت بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه عمومی فناوری در هلند محسوب می شود. از سال 2019 ، این دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر مهندسی و فناوری در سطح جهان قرار دارد و دارای بالاترین رتبه دانشگاهها در هلند است.

تاریخچه

از لحاظ تاریخی، قدمت دانشگاه دلفت به سال ۱۸۴۲بر میگردد که بوسیله ویلیام دوم با عنوان آکادمی رویال پایه گذاری شد. هدف اصلی از احداث دانشگاه صنعتی دلفت، آموزش کارکنان برای انجام امور شهر های هلند بود. در ادامه این دانشگاه به سرعت برنامه آموزشی خود را گسترش داد و آکادمی رویال در سال ۱۹۶۴ به صورت دانشکده پلی تکنیک شروع به کار کرد. در طی سالیان بعد با عنوان انستیتو فناوری افتتاح شد و نهایتا در سال ۱۹۸۶ نامش را به دانشگاه فناوری دلفت تغییر داد. در حال حاضر دانشگاه دولتی دلفت بیش از ۱۹٫۰۰۰ دانشجو دارد که بیش از ۳٫۳۰۰ نفر از آنها محقق علمی و بیش از ۲٫۲۰۰ نفر پشتیبان و کادر مدیریتی دارد.

دانشکده ها

دانشگاه دلفت برنامه های متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه در مقطع کارشناسی داری 16 رشته و در مقطع کارشناسی ارشد دارای 35 برنامه می باشد همچنین در مقطع دکترا نیز دانشجو می پذیرد.دانشگاه دلفت یکی از دانشگاه هایی هست که موقعیت تحصیلی و کاری پست مستر را در هلند  ارانه میکند ، این نوع از تحصیل فقط در 4 دانشگاه معتبر هلند ارائه میشود که دلفت یکی از آنها می باشد.یک نکته مهم در مورد این دانشگاه این است که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم هلندی امکانپذیرمیباشد. برای تحصیل به زبان انگلیسی داشتن نمره زبان حداقل 5 آیلتس الزامی میباشد.

دانشگاه صنعتی دلفت 8 دانشکده را دارد که به ترتیب زیر می باشند:

Faculty of Architecture and the Built Environment
Civil Engineering and Geosciences
Faculty of Electrical Engineering, Mathematics & Computer Science
Faculty of Industrial Design Engineering
Aerospace Engineering
Faculty of Technology, Policy and Management
Applied Sciences
Mechanical, Maritime and materials engineering

رشته معماری در دانشگاه دلفت یکی از پرطرفدارترین رشته ها در این دانشگاه می باشد و این به خاطر سطح بالای آموزشی و کیفیت تحصیل در این رشته میباشد . پس از فارغ التحصیلی نیز دانشجویان امکان استخدام  در بهترین و بزرگترین شرکت های معماری و طراحی را خواهد داشت.

رنکینگ دانشگاه

دانشگاه دلفت در لیست بهترین دانشگاه های دنیا( کیو اس) رتبه 52 را در سال 2019 بدست آورده است. از افتخارت این دانشگاه می توان به کسب 3 جایزه ی نوبل در سطح بین المللی اشاره کرد.

امکانات دانشگاه

موسسات تحقیقاتی در دانشگاه شامل سه موسسه رسمی است:

  1. موسسه تحقیقاتی علوم محیط زیست
  2. موسسه تحقیقات بین المللی ارتباطات مخابراتی و رادار
  3. موسسه راکتور دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت در بنیاد میراث علمی ، بنیادی که با هدف حفظ مجموعه های دانشگاه و گنجینه های فرهنگی ارائه شده است ، نمایندگی می شود.این دانشگاه طی سال تحصیلی، یک مجله نیز دارد که آن را به صورت هفتگی منتشر می نماید و TU Delta نام دارد.این مجله در هلند منتشر می گردد و تنها تعداد کمی از آن در انگلیس نیز منتشر می شود.

کتابخانه دانشگاه دلفت از سال 1997 در حال استفاده است . سقف شیبدار مشخصه ساختمان با زاویه 13 درجه از سطح خیابان تا بالاترین نقطه جریان دارد و با چمن پوشیده شده است که به عنوان عایق طبیعی عمل میکند ، اما برای نشستن و پیاده روی نیز قابل دسترسی است.این کتابخانه بیش از 600000 جلد کتاب دارد و مکان برای 1000 مکان مطالعه را فراهم می کند.

باغ گیاه شناسی دلفت با بیش از 7000 گونه گیاهی مختلف محل بسیار خوبی برای پروژه های مهم تحقیقاتی است و  همچنین یک باغ زیبا است که می توانید در آن استراحت کنید.این گیاهان مواد غذایی ، دارو ، پوشاک ، سرپناه و مواد اولیه که برای انسان ها ضروری است را تامین میکند.

زندگی دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه صنعتی دلفت تا حد زیادی در انجمن های مطالعاتی و دانشجویی سازماندهی می شود. اکثر دانشجویان دلف، عضو چنین انجمن هایی هستند.

تیمی از دانشجویان دانشگاه صنعتی دلفت (DUT Racing) از سال 1999 اقدام به طراحی ، ساخت و مسابقه اتومبیل های سبک فرمول کردند. با احتساب مهندسین جوان با سوابق مختلف فرهنگی و دانشگاهی ، هر ساله تیم جدیدی را تشکیل میدهند که این تیم تا کنون شش بار برنده جایزه جهانی خورشیدی شده است و رکورد جهانی سریعترین وسیله نقلیه الکتریکی شتاب دهنده را به نام خود ثبت کرده است.

افراد مشهور

دانشگاه دلفت در تاریخ خود دانشمندان زیادی را پرورش داده است. از جمله هرمن هرتزبرگ، سیمون واندر، وینی مس واریک وان و دانشمندان زیاد دیگری را شامل می­گردد.