Search
Search
Close this search box.

دانشگاه اراسموس روتردام هلند

دانشگاه اراسموس روتردام هلند (Nederlandse Handels-Hogeschool یا NHH) از طریق ابتکار عمل خصوصی با حمایت گسترده جامعه تجاری روتردام در هلند تاسیس شد.

تاریخچه

دانشگاه اراسموس روتردام به شکل فعلی از سال 1973 وجود داشته است.اما تاریخ احداث آن به سال 1913 باز می گردد ، سالی که در آن ابتکار عمل خصوصی برای راه اندازی Nederlandsche Handels-Hogeschool از حمایت گسترده ای از جامعه تجاری روتردام برخوردار شد. به رسمیت شناختن قانونی تحصیلات عالی و تجارت و اقتصاد به عنوان یک رشته علمی منجر به تغییر نام در سال 1939 شد.

پیچیدگی روزافزون جامعه منجر به ورود دانشکده های حقوق و علوم اجتماعی در دهه شصت قرن بیستم شد و پس از آن در دهه های بعدی توسط فلسفه ، علوم تاریخ و هنر و مدیریت تجارت انجام گرفت.از سال 1950 بنیاد آموزش عالی بالینی برای آموزش کامل پزشکی و علمی در روتردام سخت تلاش کرد. در سال 1966 دانشکده پزشکی روتردام توسط دولت تأسیس شد.

دانشکده ها

دانشگاه اراسموس دارای 8 دانشکده است که به ترتیب زیر می باشند:

 Erasmus School of Economics

Erasmus School of Law

Erasmus School of History, Culture and Communication

Erasmus School of Social and Behavioural Sciences

Erasmus School of Philosophy

Erasmus School of Health Policy & Management

International Institute of Social Studies

Rotterdam School of Management

امکانات دانشگاه

دانشگاه اراسموس روتردام هلند دارای امکانات بسیار زیادی می باشد که تمامی دانشجویان می توانند از این امکانات بهره مند شوند. از بهترین خدمات دانشجویی می توان به روانشناسان دانشگاه، مشاوران دانشجویی، خدمات شغلی، مشاوران مطالعات درسی، تغییر کورس های تحصیلی، مشاوره محرمانه و یا سایر موارد اشاره کرد. دانشجویان می توانند علاوه بر موارد ذکر شده، از خدمات مسکن، کتابخانه، خدمات درمانی، امکانات ورزشی و باشگاه دانشجویی بهره مند شوند

باشگاه دانشجویی دانشگاه اراسموس روتردام

تمامی دانشجویان دانشگاه اراسموس روتردام قادرند تا در باشگاه دانشجویی این دانشگاه عضو شوند و در رویداد ها و فعالیت های مختلف دانشجویی شرکت کنند. فعالیت های دانشجویی معمولا در زمینه های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، درسی و موارد مشابه می باشد.

اکثر دانشجویان دانشگاه اراسموس روتردام برای کسب تجربه عملی و آشنایی با بازار کار ، در طول دوره لیسانس خود دوره کارآموزی را انجام می دهند. این پردیس ها در دو مکان Hoboken و Wildenstein قرار دارند. علاوه بر این ، کالج دانشگاه اراسموس در کتابخانه سابق شهرداری واقع شده است و شعبه ای در لاهه (موسسه بین المللی مطالعات اجتماعی ISS) وجود دارد.بیمارستان آکادمیک روتردام (بیمارستان Dijkzigt) ، بیمارستان کودکان سوفیا و کلینیک Daniel Hoed در سال 2003 با دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه ادغام شدند و نام چتر Erasmus MC به آنها داده شد.

Erasmus MC بزرگترین و یکی از مهمترین مراکز پزشکی آکادمیک و مراکز تروما در هلند است ، در حالی که دانشکده اقتصاد و تجارت ، دانشکده اقتصاد اراسموس و دانشکده مدیریت روتردام در اروپا و فراتر از آن شناخته شده اند. از سال 1950 ، بنیاد آموزش عالی بالینی حداکثر تلاش خود را برای به دست آوردن یک برنامه کامل تحصیل پزشکی دانشگاهی که در روتردام مستقر شده بود ،با موفقیت  انجام داد . در سال 1966 ، دولت دانشکده پزشکی روتردام را تأسیس کرد ، که در کنار بیمارستان دیژزیگت قرار داشت. به همراه بیمارستان كودكان سوفیا و کلینیک دانیل دن هو ، بیمارستان دانشگاه روتردام را تشکیل می دهند كه از تاریخ 1 ژانویه 2003 نام آن را Erasmus MC گذاشت. در سال 1973 دانشکده پزشکی روتردام و دانشکده اقتصاد هلند با هم ادغام شدند و پس از آن این موسسه با نام فعلی خود به دانشگاه اراسموس روتردام تغییر نام داد – اولین دانشگاه در هلند به نام شخص از اراسموس نامگذاری شد ، مردی که روتردام به آن شهرت دارد.

امروزه دانشگاه اراسموس به عنوان دانشگاه پیشرو در اقتصاد و تحقیقات عملیاتی شناخته می شود. دانشکده بازرگانی به اعتبار سه گانه ای ( AMBA ، EQUIS و AACSB) از نهادهای معتبر بین المللی آموزش مدیریت رسیده است. . فقط 40 مدرسه کسب و کار در جهان دارای اعتبارنامه سه گانه شده اند. دانشگاه اراسموس به دلیل طرز فکر جهانی خود شناخته شده است و فرصتی برای پیوستن به یک محیط واقعاً بین المللی را فراهم می کند.