Search

جاذبه های گردشگری هلند

یکی از مهمترین ویژگیهایی که یک کشور را بعنوان مقصد سفر قرار میدهد، جاذبه های گردشگری آنجاست. هرچند تاریخچه و فرهنگ و هنر آنجا نیز میتواند از جذابیتهایش محسوب شود. کشور هلند به دلیل وسعت کم، فرصت مناسبی است که گردشگر در زمانی کوتاه بسیاری از مناطق دیدنی آن را  بازدید کند. حومه شهر غالبا برای بسیاری، از نقاط برجسته سفر است، به خصوص اگر از مناطق معروفی مانند دهکده های سنتی که مملو از آسیاب های بادی و لاله های نمادین هستند بازدید کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای مناظر، دوچرخه‌سواری است و خوشبختانه بیشتر هلند مسطح است، به این معنی که می‌توانید به راحتی در مناظر حرکت کنید و از فضای باز هلند لذت ببرید. بسیاری از اماکن دیدنی و شهرهای بزرگ هلند به طور فعال استفاده از نیروی پدال را تشویق می‌کنند و دوچرخه‌های رایگان برای بازدید مناظر ارائه می‌کنند. اگر قصد مهاجرت به هلند را دارید، می توانید با تکمیل فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را برای مهاجرت به این کشورها، مورد بررسی قرار دهید.

فهرست مقاله

مقدمه جاذبه های گردشگری کشور هلند

آمستردام، روتردام، اوترخت، لیسه و لاهه از جمله شهرهای برتر هلند برای بازدید هستند. این شهرها همه چیز را از مراکز عالی خرید، معماری خیره‌کننده و حتی موزه‌های مشهور جهانی به معرض نمایش میگذارند که نمیتوان از آنها چشم پوشی کرد. علاوه بر سازه های دست بشر، مناظر طبیعی و پارکهای ملی متعددی این کشور کوچک اروپایی را منحصر به فرد نموده است. علیرغم تعدد مکانهای دیدنی نسبت به وسعت هلند ما در این مقاله به معرفی برخی از آنها می پردازیم  و برای کسانی که علاقمند به “فرهنگ و هنر هلند” هستند، مقاله ای با همین عنوان را به ایشان پیشنهاد میکنیم.

جاذبه های گردشگری هلند

باغ وحش Natura Artis Magistra

باغ وحش Natura Artis Magistra که با نام ARTIS نیز شناخته می شود، مکانی خیره کننده در مرکز شهر تاریخی آمستردام است. این باغ وحش اولین باغ وحش هلند و یکی از قدیمی ترین باغ وحش های اروپا است. این باغ وحش که درهای خود را در سال 1838 به روی بازدیدکنندگان باز کرد، در حال حاضر بیش از 750 گونه جانوری را در خود جای داده است. هنگام بازدید از آرتیس، می توانید از دوچرخه سواری در میان شهر شلوغ آمستردام لذت ببرید و روز را با تمام اعضای خانواده به کاوش در میان حیوانات مختلف بگذرانید. علاوه بر این، بهشتی برای کودکان است که در آن می توانند در حین یادگیری سرگرم شوند. زرافه ها، شامپانزه ها و گورخرها از جمله حیواناتی هستند که در باغ وحش در منطقه ای که زیستگاه طبیعی آنها را تداعی می کند، زندگی می کنند.

گروت کرک در لاهه هلند

گروت کرک یک کلیسای بزرگ است که از آجر قرمز به سبک گوتیک ساخته شده است. ساختمان اصلی اینجا در قرن سیزدهم بنا شده بود، اگرچه در سال 1539 با خاک یکسان شد و در شکل فعلی بازسازی شد. این کلیسا به عنوان مکانی که بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی هلند در آن غسل تعمید گرفتند، از جمله پادشاه ویلم الکساندر ، تاریخ درخشانی دارد. از جمله چیزهایی که در این کلیسا جالب توجه است، برج ناقوس است که شامل 51 ناقوس میباشد و همچنین منبر چوبی پر زرق و برق آن که اکنون می توانید بدون هیچ عنوانی بر آن تکیه زده و عکس یادگاری بگیرید.

 گروت کرک در لاهه هلند

خانه آن فرانک هلند

خانه آن فرانک یکی از شناخته شده ترین مقاصد برای بازدید از آمستردام است. این خانه به دلیل اینکه زادگاه آن فرانک، روزنامه نگار برجسته و قربانی هولوکاست میباشد، قابل توجه است. در حالی که “آن” برای بیش از دو سال در طول جنگ جهانی دوم پنهان شده بود، دفتر خاطرات خود را در همین خانه نوشت. پس از اینکه دفتر خاطرات او از سال های جنگ در معرض دید عموم قرار گرفت، او به شهرت رسید. داستان او به عنوان الهام بخش نمایشنامه ها و فیلم های متعدد و همچنین به عنوان خاطره ای دردناک از لکه ای تاریک در تاریخ بشر بوده است. این خانه به عنوان یک موزه و بنای تاریخی ملی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

برج  دام هلند

برج Dom ، بلندترین مناره کلیسای کشور هلند است. این برج در مرکز شهر قدیمی اوترخت یکی از زیباترین بناهای قرون وسطایی و کلیساهای تاریخی اروپا قرار دارد که بین سال‌های 1321 تا 1382 ساخته شده است. با ارتفاع 112.5 متر و 13 ناقوس غول پیکر. از کارهایی که میتوانید انجام دهید، بالا رفتن از برج عظیم Dom است که دارای 465 پله میباشد. منظره ای باورنکردنی از شهر قرون وسطایی اوترخت و شهرهای مجاور همینطور برج های آمرسفورت و حتی آمستردام از روی برج قابل مشاهده هستند. برخی از بزرگترین جاذبه های شهر مانند کانال های اوترخت و اود هورتوس نیز در نزدیکی برج قرار دارد.

برج دام اوترخت هلند

کانال های آمستردام

کانال ها به همان اندازه که برای شهر ونیز ضروری اند، بخشی از منظره شهری آمستردام هستند و برخی از ماندگارترین خاطرات برای هر گردشگری، زمان صرف شده برای کاوش در آبراهه های فوق العاده زیبای شهر است. در حالی که برای بازدید از جاذبه های توریستی آمستردام می توانید قایق یا تاکسی آبی سوار شوید، همینطور می توانید در خیابان های کم عرض و خلوت کنار آبراه ها پیاده روی کنید. یکی از محله‌هایی که ارزش دیدن دارد، Grachten Gordel است، با پل‌های کوچک و خانه‌های عجیب و غریب قرن هفدهمی که برای کارگران ساخته شده بودند. با گشت و گذار در این خیابان‌های 400 ساله با نمونه‌هایی از معماری زیبا، بوتیک‌های کوچک، کافه‌ها و باغ‌ها حتی اگر چیزی از تاریخ هلند نیز ندانید، هیجان زده خواهید شد. در مسیر حرکت به قایق‌هایی که در امتداد کانال‌ها لنگر انداخته‌اند، نگاه کنید. مقصد بعدی میدان دام در آمستردام است. این میدان عمومی وسیع علاوه بر رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های متعدد، مرکز برخی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شامل کاخ سلطنتی  Koninklijk ، کلیسای جذاب جدید Nieuwe Kerk و مهم ترین یادبود جنگ کشور، مجسمه یادبود ملی است.

کانال های آب آمستردام هلند

دهکده ماهیگیری هلند

یکی از بهترین مکان های تاریخی هلند، دهکده ماهیگیری Kinderdijk است که موزه و برخی جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است که تنها چند دقیقه با ایستگاه مرکزی روتردام فاصله دارد. آسیاب های بادی قدیمی در Kinderdijk موضوع این موزه هستند. این مجموعه از 19 آسیاب بادی تایتانیک در پلدر Alblasserwaard تشکیل شده است که مناظر خیره کننده ای را به تصویر میکشد و در عین حال دستاوردهای هلند در آب رسانی را طی هزار سال گذشته نشان می دهد.

کوکنهوف هلند

کوکنهوف، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری هلند که به عنوان باغ اروپا شناخته می شود، در حومه شهر Lisse در جایی که به طور گسترده به عنوان “کمربند حباب” هلند شناخته می شود، واقع شده است. بزرگ‌ترین باغ عمومی در جهان که بیش از 700 نوع لاله را به نمایش می‌گذارد و در آوریل به اوج خود میرسند. اما به کمک گلخانه های گرم و عظیم آن، نمایش تقریباً در تمام طول سال ادامه دارد. در آنجا، صفهای بی پایان لاله، همراه با هزاران سنبل، کروکوس و نرگس را خواهید دید.

کوکنهوف هلند

پارک ملی Hoge Veluwe

هلند به عنوان یک کشور کوچک دارای پارک های ملی شگفت انگیز است. بزرگترین و مشهورترین آنها Hoge Veluwe National Park است. اگر به دنبال تعطیلات زیبا در هلند هستید، قلعه د ها ار مکانی فوق العاده برای شروع سفر خود در سراسر هلند است. این قلعه قبلاً خانه شخصی خانواده ون زویلن بوده است. شما می توانید در پارک زیبای آن قدم بزنید و در مورد تاریخچه جذاب آن اطلاعات کسب کنید یا مجموعه های نمایش داده شده در اتاق های آن را تماشا کنید. همچنین برای زوج هایی که می خواهند یک مراسم عروسی زیبا و رمانتیک داشته باشند، گزینه فوق العاده ای است.

موزه پین بال هلندی

موزه ای که در آن مجبور نیستید فقط در سکوت ، آثاری که از گذشتگان به یادگار مانده را برانداز کنید.  در این موزه که در روتردام قرار دارد، جدا از چیزهای زیادی که باید به آنها نگاه کنید، می توانید خاطرات دوران کودکی خود را دوباره زنده کنید یا خاطرات جدیدی خلق کنید. هر کس چیزی را از دوران کودکی خود با بیش از 100 دستگاه پین بال قابل بازی از سال 1853 تا جدیدترین آنها را پیدا خواهد کرد.

موزه پین بال هلندی

Rijksmuseum

Rijksmuseum یکی از بهترین و مشهورترین موزه‌های آمستردام است. این موزه دارای مجموعه وسیعی از آثار هنری باورنکردنی و یادگارهایی از تاریخ 800 ساله این کشور است. نقاشی های بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله ونسان ون گوگ، رامبراند و دیگر نقاشان مشهور هلندی مانند فرانس هالس و ورمیر در این موزه به نمایش گذاشته شده است. دوستداران هنر از گشت و گذار در بین بزرگترین آثار ون گوگ، از جمله دیدن و یادگیری در مورد خلق معروف ترین آثار این هنرمند لذت خواهند برد. کاملترین مجموعه جهان از آثار ون گوگ شامل بیش از 2000 نقاشی و طراحی در این موزه در آمستردام است. این موزه از طریق مجموعه دائمی خود به بررسی زندگی و آثار هنرمند می پردازد و پیشرفت او به عنوان یک هنرمند را به نمایش می گذارد و اطلاعاتی درباره او ارائه می دهد.

بهترین ماه ها برای سفر به هلند

بهترین زمان برای سفر به هلند در فصل بهار و پاییز است. این کشور آب و هوای معتدلی دارد که تابستان‌های نسبتاً معتدل و زمستان‌های نسبتاً سرد دارد. هر چه به سمت جنوب کشور بروید، بهار و پاییز شرایط آب و هوایی فوق‌العاده دلپذیری دارد. بعلاوه اینکه کم بودن تعداد گردشگران به شما این امکان را می دهد که کشور را راحت تر بگردید و در فعالیت های زیادی شرکت کنید. از اواسط ماه مارس تا اواسط ماه مه بهترین زمان برای دیدن گل های لاله های مشهور جهان در این کشور است و تابستان شلوغ ترین فصل سال  است.

جاذبه های گردشگری هلند

سخن پایانی جاذبه های گردشگری هلند

اگر قصد آن را دارید که هم از مناظر طبیعی یک کشور اروپایی لذت ببرید وهم با دیدن بناها و آثار باقی مانده از دوره رنسانس و قدم زدن در خیابانهای سنگ فرش شده آن در کنار آسیابهای بادی، آرامش قرون وسطی را تجربه کنید، پیشنهاد گروه مهاجرتی آوید ” مهاجرت به هلند” است. پر واضح است که این ویژگیها نمیتواند ملاک چنین تصمیمی باشد از این رو با مطالعه مقاله های اقتصاد هلند، دانشگاههای هلند و  تحصیل در هلند بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. مشاورین ما در گروه مهاجرتی آوید آماده ارائه هرگونه راهنمایی میباشند. 

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در موسسه آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها